۰ نفر

مضرات سیگار الکترونیکی را جدی بگیرید

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۵۴
کد خبر: 295539
مضرات سیگار الکترونیکی را جدی بگیرید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که هم سیگار توتونی و هم سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی در معرض خطر بیماری قلبی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که هم سیگار توتونی و هم سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی در معرض خطر هستند. 

پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از آن است، افرادی که تنها سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، 3 برابر بیش از دیگر افراد در معرض خطر هستند و آنهایی که هر دوی این‌ها را استعمال می‌کنند، 5 برابر بیشتر ممکن است در اثر حمله قلبی بمیرند.

سیگار الکترونیکی اولین‌بار در سال 2003 و در کشور چین تولید شد، اما امروزه در نقاط مختلف جهان فروخته می‌شود و میلیون‌ها مصرف‌کننده دارد.

در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی در مورد فروش و استفاده از سیگارهای الکترونیکی وضع شده‌ است.

ارزش تولید جهانی این محصول در سال 2013 میلادی به مرز 3 میلیارد دلار رسید؛ در حال حاضر، برخی از شرکت‌های بزرگ تولید سیگار در جهان که در سال‌های اخیر با کاهش قابل توجه در فروش مواجه بوده‌اند، به سرمایه‌گذاری در تحقیق و تولید سیگار برقی روی آورده‌اند.

طبق آزمایش‌های انجام‌شده؛ هیچکدام از 4 هزار ماده شیمیایی مضر موجود در کاغذ، فیلتر و توتون سیگارهای معمولی در سیگارهای الکترونیکی وجود ندارد، اما این سیگارها حاوی مواد شیمیایی مضر دیگری هستند که می‌توانند به اندازه سیگارهای معمولی به مصرف‌کننده آسیب بزنند.

این پژوهش که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته نشان داده، سیگار الکترونیکی در موش‌ها باعث آسیب به ریه شده و احتمال عفونت ریوی را در آنها افزایش داده است.

نتیجه یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد، سیگارهای الکترونیکی ریه‌ها را مسموم می‌کنند، اثربخشی سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند و موجب تحریک فعالیت باکتری‌ها می‌شوند که در نتیجه، به‌طور بالقوه ابرمیکروب‌ها را کشنده تر می‌کنند.