۰ نفر

خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی با دود سیگار در خردسالی

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 295061
خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی با دود سیگار در خردسالی

بررسی‌های متعدد دانشمندان آمریکایی نشان داده است، قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی در بزرگسالی را افزایش دهد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، بررسی‌های متعدد دانشمندان آمریکایی نشان داده است، قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی در بزرگسالی را افزایش دهد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج این مطالعه همچنین نشان داد، استعمال دخانیات از سنین کم خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریوی را 31 درصد افزایش می‌دهد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، برای کودکانی که حداقل 10 ساعت در هفته در کنار سیگاری‌ها حضور دارند، احتمال مرگ و میر ناشی از انسدادی ریوی 42 درصد، بیماری‌های قلبی عروقی 27 درصد و حمله قلبی 23 درصد افزایش می‌یابد.

محققان آمریکایی باور دارند، رشد ریه در کودکانی که در معرض دود سیگار هستند، کامل نمی‌شود و همین موضوع زمینه بروز آسم و بیماری انسداد ریوی را در آنها افزایش می‌دهد. 

این بررسی اولین مطالعه برای دریافتن ارتباط قرارگیری در معرض دود سیگار به هنگام کودکی و افزایش ریسک ابتلا به بیماری انسداد ریوی در بزرگسالی است.