۰ نفر

«پوست برنزه»؛ عامل سرطان پوست در دختران انگلیسی

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 295033
«پوست برنزه»؛ عامل سرطان پوست در دختران انگلیسی

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، علاقه به تغییر رنگ پوست و برنزه کردن آن، موجب شیوع سرطان پوست در میان دختران و زنان جوان انگلیسی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، علاقه به تغییر رنگ پوست و برنزه کردن آن، موجب شیوع سرطان پوست در میان دختران و زنان جوان انگلیسی شده است. 

براساس گزارشی که در دیلی‌میل منتشر شده، سرطان پوست بیش از استرالیایی‌ها جان زنان انگلیسی را می‌گیرد.

آمارها حاکی از مرگ سالانه بیش از 3 هزار زن انگلیسی است که به دلیل قرارگیری در معرض آفتاب به حادترین نوع سرطان پوست مبتلا می‌شوند. 

مقامات بهداشتی انگلیس افزایش سریع شمار افراد مبتلا به سرطان پوست در این کشور را مرتبط به عدم توجه مردم این کشور به عواملی می‌دانند که می‌توانند زمینه ساز این بیماری خطرناک در آنها باشد.

محققان این بررسی می‌گویند: «قرارگیری در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان ملانوم است و افرادی که سفیدپوست‌تر هستند، بیش از دیگران در معرض خطرند».

این  پژوهشگران تأکید می‌کنند، استفاده از عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب از جمله راه‌هایی است که ضریب احتمال سرطان پوست از نوع ملانوم را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رساند. 

ارقام منتشر شده نشان داده است، سالانه بیش از 16 هزار دختر انگلیسی به سرطان ملانوم مبتلا می‌شوند و حدود 3 هزار نفر آنها در اثر این بیماری جان می‌بازند. 

این بررسی در دیلی‌میل منتشر شده است.