۰ نفر

پنج میوه‌ای که به درمان تمامی بیماری‌ها کمک می‌کنند

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۵۶
کد خبر: 289988
پنج میوه‌ای که به درمان تمامی بیماری‌ها کمک می‌کنند

یک پژوهشگر و محقق طب اسلامی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات به عمل آمده در تمامی دنیا گیاهانی سرشار از ید وجود دارد، از انار، انگور، انجیر، خرما و زیتون به عنوان پنج میوه قرآنی نام برد و گفت: این پنج میوه قابلیت کمک به درمان تمامی بیماری‌ها را دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا ضیایی شامگاه پنجشنبه در همایش آموزش سبک زندگی اسلامی که در فرهنگسرای مهر خاتم الانبیاء(ص) شهرستان بردسکن برگزار شد، با بیان اینکه در یک دهه اخیر موضوع طب اسلامی جلوه بیشتری پیدا کرده و صحبت از آن بسیار می‌شود، افزود: اگر بتوانیم به موضوع طب اسلامی بیشتر بپردازیم راحت خواهیم توانست درصد ناچیزی از گستره علوم لدنی را که در اختیار ۱۴ معصوم و برگرفته از آیات شریف قرآنی است، درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه چون برخی افراد توفیق حضور در عرصه طب اسلامی را پیدا نمی‌کنند همان ابتدا منکر این علم می‌شوند، عنوان کرد: به‌رغم اینکه مکاتب طبی مختلفی در دنیا داریم اما باید بتوانند پاسخگوی تمامی پرسش‌ها باشند.

این پژوهشگر و محقق طب اسلامی با اعلام اینکه اگر مکاتب طبی نتوانند پاسخ پرسش‌ها را بدهند کامل نخواهد بود، عنوان کرد: هرچند در مکاتب طبی دیگر اگر کسی بیماری همانند دیابت داشته باشد باید تا پایان عمر داروهای خاصی را مصرف کند اما در طب اسلامی ما را هدایت می‌کند که چگونه بیمار نشویم.

وی با بیان اینکه براساس سخن حضرت علی(ع) تمام دانش آیندگان و درمان تمامی بیماری‌ها در قرآن است، اظهار کرد: دانشگاه‌های غربی شاید پیشرفت کرده باشند اما علم‌شان در برابر قرآن بسیار ناچیز بوده است.

ضیایی با اشاره به اینکه غربی‌ها به سمت و سویی ما را هدایت می‌کنند که تابع داروهای شیمیایی آن‌ها باشیم، طب اسلامی را برگرفته از آیات شریف قرآنی دانست و افزود: وقتی صحبت از طب اسلامی می‌شود باید به چهار سوال چی، چرا، کی و چگونه بخورم جواب بدهد.

وی با اعلام اینکه امروز اگر صحبت از غذایی همانند آبگوشت بشود همه می‌خندند در صورتیکه کامل‌ترین غذای عالم خلقت است، بیان کرد: هرچند آبگوشت کاملترین غذای عالم خلقت معرفی شده اما اینکه با چه گوشت و نانی آماده و مصرف شود بسیار مهم است.

این پژوهشگر و محقق طب اسلامی با بیان اینکه هرچند قرآن به تمامی سوالات ما در بخش های مختلف جواب داده است اما چون نمی‌دانیم چگونه باید استفاده کنیم دین و حکومت را زیر سوال می‌بریم، گفت: به خاطر این ضعف فرهنگ غربی‌ها به آرامی در ما نفوذ کرده است.

طب اسلامی بهترین راه رسیدن به تمدن اسلامی در عالم خلقت

وی بهترین راه رسیدن به تمدن اسلامی در عالم خلقت را طب اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر حکمت را به درستی فرا بگیریم قادر به تسخیر دنیا خواهیم بود.

ضیایی با اعلام اینکه اگر بدانیم براساس طب اسلامی چگونه می‌شود بیماری دیابت را درمان کرد دنیا را می‌توان تسخیر کرد، گفت: متاسفانه علوم لدنی ۱۴ معصوم و معارف اهل بیت (ع) را در این خصوص جدی نگرفته ایم.

وی با ارائه فرمولی در زمینه پیشگیری ۱۰۰ درصدی و درمان قطعی بیماری‌ها در صورتیکه تمامی مسائل لحاظ شود، عنوان کرد: خوراکی‌های تمامی مردم جهان از چهار راه حلال طیب، حلال خبیث و یا حرام طیب و حرام خبیث تهیه می‌شود.

ضیایی در ادامه با بیان اینکه اگر مشروب حرام شده چون ضرر آن بیشتر از سودش است، افزود: هرچند امروزه در دنیا از نوشابه بسیار استفاده می‌شود اما هیچ‌گونه سودی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر هزار سال با آمریکا مبارزه کنیم اما از نوشابه، سیگار، رژلب، آدامس و قند و شکر سفید و کود شیمیایی ما را تحریم نمی‌کند، گفت: به جهت اینکه ۹۸ درصد داروی جهان متعلق به اسرائیل است، هیچ گاه از این کالاها تحریم نخواهیم شد.

این پژوهشگر و محقق طب اسلامی با اعلام اینکه اگر خود آمریکائی‌ها برای محصولات کشاورزی خود یک درصد کود شیمیایی استفاده می‌کند اما از ما می‌خواهند برای بهتر شدن محصولات چندین برابر کنیم، افزود: شاید با استفاده از کودهای شیمیایی محصول چند برابر شود اما خاصیتی دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه کود فسفات در زمین و گیاهان ایجاد ماده‌ای به نام اسید فیتیک می‌کند، اظهار کرد: هرچند سه هزارم میکروگرم اسید فیتیک ضد سرطان است اما اگر همین میزان مصرف به سه صدم میکروگرم شد و به دو برابر افزایش یابد به شدت سرطان زا است.

ضیایی با اشاره به اینکه برخی افراد گمان می‌کنند آمریکا دارد به ما لطف می‌کند؛ درصورتی‌که این‌گونه نیست و تنها سرطان را در بین ایرانی‌ها ترویج می‌دهد، گفت: هیچ کس نمی‌داند نانی که مصرف می‌کنیم برای گندم آن از چه کود شیمیایی استفاده می‌شود.

انگور بهترین گیاه و میوه در عالم خلقت

وی با اعلام اینکه نیازی نیست برای پیدا شدن علت سرطان‌ها به دنبال مسائل خاصی بود بلکه در همین مواد غذایی که مصرف می‌کنیم و برخی عوامل دیگر است، بیان کرد: وقتی الگوی مصرف براساس طب اسلامی تصحیح شود، بسیاری از بیماری‌ها رفع می‌شود.

این پژوهشگر طب اسلامی عقبه طب اسلامی را حضرت علی(ع) و امام رضا (ع) و آیات شریف قرآن کریم دانست و افزود: متاسفانه ما فقط قرآن را می‌خوانیم اما در معانی آن تدبر نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر نان را به درستی تولید کنیم مهمترین عامل زندگی را درست کرده‌ایم، عنوان کرد: چون نتوانسته‌ایم از قرآن به خوبی دفاع کنیم، به همین خاطر دشمنان تهاجم فکری، فرهنگی و علمی کردند.

ضیایی در ادامه با اعلام اینکه بهترین گیاه و میوه در عالم خلقت انگور است، افزود: هرچند پیشگیری از تمام بیماری‌های عالم با استفاده از انگور امکان پذیر است اما بسیاری قدر آن را نمی دانند.

خاصیت مویز در جلوگیری از سرطان و یا دیابت

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید سرطان یا دیابت نگیرید هر روز ۲۱ عدد مویز به طور ناشتا بخورید، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند به خاطر قندی که مویز دارد دیابتی‌ها نمی‌توانند استفاده کنند اما خودش انسولین تولید می‌کند و این را بسیاری از پزشکان نمی‌دانند.

این پژوهشگر طب اسلامی التهاب را عامل اکثر بیماری‌ها دانست و افزود: مویز نه تنها دارای بالاترین ضد التهاب است، بلکه بیشترین آنتی اکسیدان در بین ۴۰۰ هزار گیاه در مویز و انگور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انگور در درمان بیماری‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: به رغم اینکه ۲۰۰ میلیون پزشک در دنیا وجود دارد که همه آن‌ها می‌گویند نمک نخورید اما امام علی(ع) نمک را درمان ۷۰ نوع بیماری می‌داند.

ضیایی با بیان اینکه اگر می‌خواهید بیمار نشوید نمکی را که اروپا می‌دهد مصرف نکنید، بیان کرد: هرچند به شدت با مصرف ید در شرایط طبیعی موافق هستیم و همه انسان‌ها باید این ماده را مصرف کنند اما ید را می‌توان با خوردن ماهی، پسته، بلوط و بسیاری میوه‌های دیگر جبران کرد.

وی با اعلام اینکه بسیاری گمان می‌کند کمبود بسیاری نیازهای بدن را باید با خوردن داروهای شیمیایی جبران کرد، اظهار کرد: پسته از بالاترین ید برخوردار است که می‌توان کمبودهای بدن را از این طریق جبران کرد.

این پژوهشگر طب اسلامی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات به عمل آمده در تمامی دنیا گیاهانی سرشار از ید وجود دارد، از انار، انگور، انجیز، خرما و زیتون به عنوان پنج میوه قرآنی نام برد و گفت: این پنج میوه  قابل کمک به درمان تمامی بیماریها است.

نان مبناء و مهمترین اصل برای تمامی بیماری‌ها

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در دنیا هست که صفت رحیمیت خداوند شامل حال آن شده است، از به و سیب به عنوان دو میوه بهشتی دیگر نام برد و عنوان کرد: تنها کشوری در دنیا که در آن به وحشی، انار وحشی، انجیز ارگانیگ وحشی وجود دارد ایران است.

ضیایی با اعلام اینکه اگر این میوه‌ها را بخوریم بیماری‌ها پیشگیری می‌شود اما اگر نان مشکل داشته باشد مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد، بیان کرد: نان مبناء و مهمترین اصل برای تمامی بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید نان به درستی باشد در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر خواهد بود، گفت: باید از نان طیب شده استفاده کرد.

ضیایی با بیان اینکه با خوردن نان مناسب می توان از پوکی استخوان، سرطان، دیابت و بسیاری بیماری‌های دیگر پیشگیری کرد، افزود: انجیر تنها گیاهی است که به نسبه در آن تمامی نیازهای بدن از جمله فسفر، ید و بسیاری دیگر وجود دارد.

وی در پایان ازخانم‌های بالای ۴۵ سال خواست هر روز هفت عدد و آقایان حدود پنج عدد انجیر خشک یا تازه برای جلوگیری از پوکی استخوان مصرف کنند.