۰ نفر

جلوگیری از پوکی استخوان با رژیم مدیترانه‌ای

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰
کد خبر: 284773
جلوگیری از پوکی استخوان با رژیم مدیترانه‌ای

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، پیروی از رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند مانع از پوکی استخوان شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، پیروی از رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند مانع از پوکی استخوان شود. 

کریس لیم، یکی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک گفت: مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات غذایی، به ویژه اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها، می تواند به میزان قابل توجهی خطر پوکی استخوان را در افراد میانسال و سالمند کاهش دهد. 

به‌طور کلی، بین میوه‌ها و صیفی‌های مختلف، آن‌هایی که رنگشان نارنجی پررنگ و قرمز است و بین سبزی‌ها، آنهایی که برگ‌های پهن تیره دارند (مانند کاهو و اسفناج)، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری هستند و سموم بدن را بیشتر خنثی و دفع می‌کنند.

بر اساس آنچه که دانشمندان مطالعه کرده‌اند، رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از ماهی، میوه، سبزیجات، غلات، خشکبار و روغن زیتون است به طور قابل توجهی در کاهش احتمال پوکی استخوان، سرطان سینه،مضرات ناشی از آلودگی هوا و بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است.

در ایالات متحده، 1.5 میلیون شکستگی ناشی از استئوپروز در سال دیده می‌شود که هفتصد هزار مورد از آن در مهره‌ها، دویست و پنجاه هزار مورد در استخوان رادیوس، دویست و پنجاه هزار مورد در لگن و سیصدهزار مورد در سایر استخوان‌ها رخ می‌دهد.

محققان می‌گویند، شکستگی‌های لگن وخیم‌ترین عارضه استئوپروز بوده و میزان مرگ ومیر آن در سال اول بیش از20 درصد است

همچنین،  بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به شکستگی لگن، قادر به بازگشت به حالت ایستاده قبلی نبوده و تقریباً 10 درصد آنان نیاز به تسهیلات مراقبتی دراز مدت خواهند داشت.

براساس آمار موجود، سه چهارم شکستگی‌های لگن در زنان رخ می‌دهد.