۰ نفر

تهویه مطبوع چطور آدم می‌کشد؟

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۴
کد خبر: 283947
تهویه مطبوع چطور آدم می‌کشد؟

محققان اظهار کردند: تهویه مطبوع ممکن است عامل مرگ سالانه هزار نفر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گرمای هوا در سراسر جهان در حال افزایش است و تهویه مطبوع، یکی از مهمترین اختراعات بشر برای مقابله با گرمای طاقت‌فرسای تابستان است، اما این فناوری منجر به افزایش آلودگی‌های مرگبار هم خواهد شد.

محققان اظهار کردند:  شیوه‌های لوکس زندگی، گاهی منجر به افزایش مرگ‌ومیر خواهند شد.

با توجه به اینکه تغییرات آب‌وهوایی، باعث افزایش دما در تابستان می‌شود، استفاده از تهویه مطبوع در ساختمان‌ها هم افزایش یافته و  البته مشکلات دیگری را اضافه خواهد کرد که در کاهش کیفیت هوا و سلامت انسان تاثیرگذار خواهد بود.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر ساله، هزاران مرگ‌ومیر در ایالات متحده ناشی از افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی برای خنک‌سازی ساختمان‌ها رخ می‌دهد.

محققان دانشگاه ویسکانسین، از مدل‌های مختلفی برای پیش‌بینی افزایش مصرف انرژی در تابستان و تعیین اینکه چگونه مصرف برق حاصل از سوخت‌های فسیلی بر کیفیت هوا و سلامت انسان در چند دهه آینده تاثیر خواهد گذاشت، استفاده کردند.

دیوید آبل، نویسنده اصلی این مطالعه اظهار کرد: نتایج حاکی از آن است که آلودگی هوا بیشتر خواهد شد.

جاناتان پتز، نویسنده ارشد این مطالعه عنوان کرد: در حالی‌که استفاده از تهویه مطبوع در شرایط کم‌آبی منجر به مصرف کمتر آب می‌شود، اما از آنجا که این فناوری وابسته به سوخت‌‎های فسیلی است، مشکلاتی هم خواهد داشت.

این بررسی در حمایت از نیاز به حرکت به سوی منابع انرژی پایدار مانند باد و خورشید انجام شده است..

همچنین نیاز به تجهیزات تهویه مطبوع با صرفه‌جویی در مصرف انرژی را بیان می‌کند.

یافته‌های این بررسی در مجله Public Library of Science PLOS ارائه شده است.