۰ نفر

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:

محصولات غذایی مفید باید ارزان عرضه شود

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۵
کد خبر: 276820
محصولات غذایی مفید باید ارزان عرضه شود

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: محصولات غذایی مفید با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد به عنوان مثال نباید دوغ از نوشابه گرانتر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی زهرا عبداللهی روز چهارشنبه با انتقاد از نحوه قیمت گذاری محصولات غذایی در بازار، افزود: وقتی قیمت نوشابه از دوغ ارزان تر است، طبیعی است که مردم به خرید نوشابه روی می آورند، در حالی که نوشابه حاوی شکر فراوانی است و فرد با مصرف آن دچار، دیابت، پوکی استخوان و فشارخون خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: محصولاتی مانند شیر و لبنیات، باید با قیمت مناسب تری در اختیار مردم قرار بگیرد، تا تمام دهک ها قادر به خریداری آنها باشند، بنابراین فقط با آموزش و فرهنگسازی نمی توان مردم را به سمت مصرف غذای مفید و اصلاح سبک تغذیه سوق داد. 
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه قیمت کالا بر قدرت خرید مردم تاثیرگذار است، گفت: مثلا در شرایطی که در کشور، مردم با کمبود دریافت کلسیم مواجه هستند، توصیه به مصرف لبنیات افزایش پیدا می کند، در حالی که مردم، به خصوص دهک های با درآمد پایین، به رغم کسب اطلاعات در خصوص مصرف بیشتر لبنیات، قادر به خرید آنها نیستند. 
عبداللهی گفت: دسترسی مردم به محصولات غذایی سودمند از حیث توانمندی برای خرید، مبحث مهمی است که باید مدنظر سیاستگذاران قرار بگیرد.