۰ نفر

راهکارهایی برای پرانرژی بودن

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۷
کد خبر: 275432
راهکارهایی برای پرانرژی بودن

اگر اغلب اوقات احساس خستگی دارید و قادر نیستید از وقت خود بهترین استفاده را داشته باشید می‌توانید با راهکارهای ساده‌ای این مشکل را برطرف کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، دلایلی که باعث می‌شود فرد احساس کند از میزان انرژی کافی برخوردار نیست می‌تواند از عوامل ساده‌ای همچون کمبود خواب یا استرس در فضای کار ناشی شود یا اینکه بر اثر مشکلات پیچیده‌ای از قبیل ابتلا به یک بیماری مزمن به‌وجود آید.در حالی که مقابله با احساس خستگی ناشی از بیماری‌های مزمن به مراتب دشوارتر است داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند.از جمله نکاتی که به ارتقای سطح هوشیاری و شادابی کمک می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به رژیم غذایی

یکی از منابع اصلی تامین انرژی نوع غذای مصرفی است. بنابراین برای اینکه سطح انرژی خود را بالا نگهداریم نباید از مصرف خوراکی‌های مقوی غافل باشیم. در صورتی که بدن کالری کافی مصرف نکند، دچار احساس خستگی می‌شود همچنین باید توجه داشت انرژی بدن تنها به میزان کالری بستگی ندارد بلکه کیفیت آن هم مهم است.

انجام حرکات ورزشی سبک

اگرچه ورزش کردن اولین فاکتور مهم هنگام احساس خستگی نیست اما می‌تواند بدن و ذهن را به شیوه‌های کلیدی تحریک کند. همچنین ورزش کردن ظرفیت جابه‌جایی اکسیژن در بدن را افزایش داده، گردش خون را تقویت می‌کند.در نتیجه اکسیژن خیلی سریع‌تر به تمامی بخش‌های بدن می‌رسد.

انجام یوگا و مدیتیشن

انجام حرکات یوگا و مدیتیشن سطح انرژی را افزایش می‌دهد،زیرا در این حرکات روی تکنیک‌هایی تمرکز می‌شود که در جهت حفظ آرامش هستند.

محول کردن برخی وظایف به دیگران

برای بسیاری از ما این گزینه امکانپذیر نیست اما داشتن وظایف متعدد از انجام کارهای خانه گرفته تا پروژه‌های کاری فرد را دچار احساس خستگی و ناتوانی می‌کند. به همین دلیل می‌توان انجام برخی از این وظایف را حداقل گاهی اوقات به افراد دیگر واگذار کنید.

توجه به خواب

باید توجه داشت بالا‌بودن کیفیت خواب در شب برای جلوگیری از احساس خستگی و رفع استرسِ ناشی از فعالیت‌های روزمره حائز اهمیت است.هر چند بسیاری از افراد تاثیرات خواب ناکافی بر سطح انرژی و وضعیت کلی سلامت را نادیده می‌گیرند.