۰ نفر

کمر و دست‌هایتان را در خانه تکانی دریابید

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴
کد خبر: 253338
 کمر و دست‌هایتان را در خانه تکانی دریابید

در کنار خطرات و آسیب‌هایی که خانه تکانی برای پوست دستان و انگشتان شما می‌تواند به همراه داشته باشد و حتی منجر به اگزما شود، خطر دیگری که شما را به‌شدت تهدید می‌کند، کمر درد و دست درد است.

 پیشنهاد ما این است که اگر از این دو درد رنج می‌برید در این فصل سراغ خانه تکانی نروید و اگر هم علاقه به تمیز کردن خانه همزمان با نزدیک شدن به سال نو را دارید، این کار را به شرکت‌های تخصصی و رسمی نظافت منزل بسپارید، زیرا کار زیاد و فشار چند روز خانه تکانی و جابه‌جایی اسباب و وسایل سنگین می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری روی ستون فقرات شما یا اندامی مانند مچ دست‌تان به همراه داشته باشد. اگر از دردهای مچ دست یا کمر درد رنج نمی‌برید و دوست ندارید که کار خانه را به کارگران بسپارید و یا شرایط آن را ندارید و باید خودتان دست به‌کار شوید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما نکات ایمنی را درنظر داشته باشید و از کارهای سنگین ناگهانی اجتناب کنید. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، بهتر است با یک برنامه‌ریزی کارهای خانه و خانه تکانی را در چند روز تقسیم کنید تا فشار کار سبک‌تر شود.

1- از چرخاندن، خم کردن، پیچاندن، برداشتن بار خیلی سنگین و حرکات ناگهانی و غیرعادی مچ، انگشتان و ستون فقرات و گردن اجتناب کنید.

2- علائمی مانند گز گز انگشتان، دردهای مفصلی، باد کردن کف دست و انگشتان را جدی بگیرید و درصورت دچار شدن به آنها کار را متوقف کرده و از پزشک متخصص مشورت بگیرید و به مچ و انگشتانتان استراحت بدهید.

3- با برنامه‌ریزی حجم کار را در طول چند روز تقسیم کنید و پایین بیاورید.

4- بهتر است قبل از شروع کار چند دقیقه‌ای با حرکات ورزشی، نرمشی و کششی اندام‌های خود و ستون فقرات‌تان را آماده کنید.

5- هنگام جابه‌جا کردن وسایل منزل، پاک کردن شیشه‌ها و گردگیری از واردکردن بیش از اندازه فشار به کمر و مچ دست‌تان باید خودداری کنید.

6- هنگام برداشتن اجسام از روی زمین یا جابه جا کردن آنها، پشت‌تان را صاف نگه‌دارید و قوز نکنید و زانوهایتان را خم کنید تا وزن جسم روی کمر شما نیفتد. همچنین بهتر است پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید.

7- انجام کار در ارتفاع بالاتر از شانه یا پایین‌تر از لگن باعث آسیب جدی به عضلات می‌شود؛ برای کاهش آسیب شانه و گردن باید از زیرپایی یا نردبان استاندارد استفاده شود تا دست‌ها به‌مدت طولانی بالاتر از شانه قرار نگیرند.

8- پیشنهاد می‌کنیم پس از هر نیم ساعت کار سخت و پشت سر هم خانه، 5دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید.