۰ نفر

افزایش طول عمر انسان تا ۱۴۰ سالگی

۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۴۵
کد خبر: 236382
افزایش طول عمر انسان تا ۱۴۰ سالگی

یک پژوهشگر رشته زیست‌شناسی معتقد است سن انسان‌ها در چند دهه آینده بیشتر از میانگین سن کنونی آنها شده و می‌توان آن را به ۱۴۰ سال رساند.

براساس گزارش ساینس الرت، سالمندترین انسان روی زمین 122 زندگی کرد و یک محقق زیست‌شناس مولکولی معتقد است در آینده انسان‌ها بسیار طولانی‌تر از این عمر خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، خاییم کوهن پژوهشگر رشته زیست‌شناسی مولکولی پیری در دانشگاه بار ایلان می‌گوید ممکن است انسان‌ها از مرز 120 سالگی نیز عبور کرده و به 140 سالگی برسند.

میانگین طول عمر انسان‌ها به لطف واکسن‌ها و بهبود وضعیت بهداشت و کشف دارو‌های بهتر افزایشی محسوس یافته‌است و این دانشمند معتقد است در حالی‌که در گذشته 70 درصد انسان‌ها بر اثر بیماری‌های عفونی جان خود را از دست می‌دادند، امروزه 70 درصد انسان‌ها بر اثر بیماری‌های خاص دوران پیری می‌‌میرند و تعداد افرادی که عمر طولانی دارند به اندازه کمی افزایش داشته‌است.

رکورد‌دار بالاترین طول‌عمر تاکنون ژان کالمای فرانسوی بوده‌است که در سال 1997 در سن 122 سالگی درگذشت و پس از او تاکنون کسی به این سن نرسیده‌است. محققان کالج پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک سال گذشته در پژوهشی دریافتند طول عمر انسان محدوده‌ای طبیعی دارد و اعلام کردند احتمال آنکه سن یک انسان از 125 عبور کند بسیار پایین است.

اما کوهن نظر متفاوتی دارد و معتقد است دست‌‌بردن در فرایند سالخوردگی می‌تواند طول عمر انسان‌ها را افزایش دهد. تحقیقات این دانشمند بر اساس تحلیل داده‌های مربوط به مرگ و میر انسان‌ها در فاصله سال‌های 1900 تا 2010 میلادی و نیز آزمایش‌هایی است که بر روی حیواناتی چون موش، موش صحرایی و مگس انجام گرفته است.

به گفته او، تغییر نوع تغذیه،استفاده از مهندسی ژنتیک و دارو توانسته طول عمر حیوانات را تا 30 درصد افزایش دهد و علاوه براین از میزان ابتلا به بیماری‌های مرتبط با پیری مانند دیابت نیز در آنها کاسته شده‌است.

کوهن تاکید دارد که هدف، طولانی کردن عمری است که در طی آن انسان در سلامتی به سر برد، زیرا هر چه انسان پیرتر شود، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار می‌گیرد: هدف این است که انسان‌ها به زمان بیشتری سالم بمانند و نه اینکه فقط طولانی‌تر زندگی کنند.