۰ نفر

خواص بی‌نظیر این مغز شگفت انگیر

۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱:۵۷
کد خبر: 235718
خواص بی‌نظیر این مغز شگفت انگیر

گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. مقدار فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌کند.

یک چهارم فنجان از مغز گردو تقریبا ۸.۹ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می‌کند. مصرف ۴ عدد مغز گردو هر روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، گردو دارای مقادیر زیادی از ویتامین های ای و آنتی اکسیدان ها می‌باشد، که خطر توسعه بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهند. دانشمندان دانشگاه شیکاگو با بررسی عادت غذایی ۶۰۰۰ نفر دریافتند که آن دسته از افرادی که دچار مشکلات فراموشی و نظایر آن نیستند، در عادت غذایی خود غذاهای سرشار از ویتامین ای گنجانده‌اند. ویتامین ای، رادیکال‌های آزادی را که احتمالا می‌توانند به سلول ‌های مغزی آسیب بزنند، مهار می‌کند.

امگا ۳ در گردو

گردو را به اسم غذای مغز نیز می‌شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن است. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

خواص گردو برای قلب

خوردن گردو بعد از غذا می تواند باعث کاهش آسیب‌هایی شود که غذاهای چرب به سرخرگ‌ها وارد می‌کنند. گردو غنی از ترکیباتی است که تا حدودی از سفت شدن سرخرگ‌ها جلوگیری و به حفظ انعطاف پذیری آنها کمک می‌کند. همچنین گردو حاوی آرژینین، یک آمینو اسید است که بدن از آن برای تولید اکسید نیتریک استفاده می کند. وجود این ماده برا ی حفظ خاصیت انعطاف پذیری قلب لازم است.

مواد معدنی موجود در گردو

این میوه دارای منگنز، پتاسیم، روی، کلسیم، آهن، منیزیم، سلنیوم و مس است که نقش بسیار مهمی در افزایش میزان اسپرم و سنتز اسید های مختلف (مانند آمینو اسیدها و اسیدهای چرب) دارد.

فواید گردو و تقویت مو

بیوتین موجود در گردو موجب تقویت مو، بهبود رشد مو و کاهش ریزش مو می‌شود.

عوارض احتمالی گردو

به‌طور کلی گردو ماده‌ی غذایی بسیار سالمی است ولی ممکن است عده‌ای به آن حساسیت داشته باشند. همچنین گردو می‌تواند موجب مختل شدن جذب برخی مواد معدنی در بدن شود.

گردو و حساسیت غذایی

گردو در بین ۸ ماده‌ غذایی حساسیت ‌زا قرار دارد. نشانه های حساسیت به گردو می‌توانند بسیار شدید باشند. می‌تواند باعث بروز آنافیلاکسی (بیش ‌دفاعی) در فرد شود و در صورت عدم درمان مناسب باعث مرگ فرد خواهد شد. کسانی که به گردو حساسیت دارند باید بطور کامل از مصرف آن جلوگیری کنند.