۰ نفر

با این ترکیب به جنگ بیماری‌ها بروید

۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱:۴۷
کد خبر: 226164
با این ترکیب  به جنگ بیماری‌ها بروید

زردچوبه یک گیاه دارویی شگفت انگیز است. این محصول از ویژگی های درمانی بسیاری برخوردار است که بیش از 10 هزار مقاله منتشر شده به فواید آن اشاره و آنها را تایید می کنند.

هنگامی که با پزشکی مرسوم مقایسه می شود، زردچوبه کارایی خود را به اندازه داروهای رایج نشان داده است. مطالعات بسیاری نشان داده اند که استفاده از کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، از فواید بیشتری در مقایسه با برخی داروهای تجویزی برخوردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، از جمله مواردی که فواید مصرف زردچوبه می تواند با آنها رقابت کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروهای ضد التهاب

شیمی درمانی

مسکن ها

داروهای ضد افسردگی مانند پروزاک

داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین، پلاویکس، دیکلوفناک، لنووکس، ادویل، موترین، ناپروکسن و موارد دیگر

داروهای دیابت مانند متفورمین

داروهای کلسترول مانند لیپیتور

داروهای آرتریت

داروهای بیماری التهابی روده

مراقبت از پوست

استروئیدها

با در نظر گرفتن این حقیقت که کورکومین یکی از قدرتمندترین ترکیبات ضد التهابی در دنیای مواد غذایی گیاهی است، چنین شرایطی چندان جای شگفتی ندارد. بیشتر بیماری های مزمن در نتیجه التهاب بیش از حد در بدن شکل می گیرند و زردچوبه می تواند به کاهش آن کمک کند.

افزون بر این، زردچوبه عارضه جانبی به همراه ندارد، در شرایطی که داروهای تجویزی می توانند مواردی مانند خونریزی بیش از حد، سردرد، دشواری در تنفس و ... را موجب شوند.

زردچوبه را به اشکال مختلف می توانید وارد رژیم غذایی خود کنید، که یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین نمونه ها یک اسموتی است که با استفاده از انبه و زردچوبه تهیه می شود. مصرف این اسموتی در وعده غذایی صبحانه توصیه می شود و برای بهره‌مندی از فواید شگفت انگیز زردچوبه بهتر است یک روز در میان آن را مصرف کنید.

مواد تشکیل دهنده (برای یک وعده)

اسموتی:

دو فنجان انبه

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه یا دو قاشق غذاخوری زردچوبه تازه رنده شده

نصف فنجان شیر نارگیل

یک موز رسیده

افزودنی های روی اسموتی:

یک قاشق غذاخوری دانه های چیا

یک چهارم فنجان گرانولای خانگی

یک کیوی برش خورده

دو قاشق غذاخوری نارگیل خرد شده

تکه های باقی مانده انبه

روش تهیه:

تمام مواردی که در بخش اسموتی به آنها اشاره شد را می توانید در یک مخلوط کن ریخته و با هم ترکیب کنید. شما می توانید این اسموتی را به تنهایی مصرف کرده یا آن را در یک کاسه ریخته و افزودنی هایی که در بالا به آنها اشاره شده را به کاسه خود اضافه کرده و سپس از خوردن این اسموتی لذت ببرید.