۰ نفر

برخی با کاهش دما بیشتر جوش می‌زنند

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
کد خبر: 224252
برخی با کاهش دما بیشتر جوش می‌زنند

فصل تابستان به پایان رسید و به تازگی وارد فصل پاییز شده ایم. اما به رغم تمام زیبایی ظاهری پاییز که شامل جشنواره ای از رنگ های جذاب می شود، آب و هوای این فصل می تواند برای برخی افراد به شکل گیری مشکلی بزرگ منجر شود؛ ظهور غیر قابل توضیح آکنه.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، با کاهش دمای هوا، شدت پدیدار شدن آکنه نیز در برخی افراد افزایش می یابد. در حقیقت، فصل پاییز و افت دما می تواند یکی از دلایل پنهان مواجهه با آکنه باشد.

دماهای سرد، بادهای شدید، و رطوبت کم موجب خشکی پوست می شوند. اما به نظر می رسد پوست پیام را به درستی دریافت نمی کند، زیرا به تولید چربی که موجب آکنه می شود، ادامه می دهد و سلول های مرده و بدون آب پوست و باکتری ها را زیر پوست به دام می اندازد.

این شرایطی عالی برای بروز آکنه های جدید است. پدیدار شدن آکنه لزوما تنها به ناحیه صورت انسان محدود نمی شود و در دیگر نقاط بدن نیز می توانید شاهد شکل گیری آنها باشید.

پس، برای از بین بردن جوش های سر سیاه یک بار برای همیشه چه کاری می توان انجام داد؟ کارشناسان استفاده از یک لایه بردار پوست برای از بین بردن سلول های مرده پوست و آلودگی به همراه استفاده از یک مرطوب کننده در راستای محافظت از پوست صورت در برابر هوای خشک و سخت پاییز و زمستان را توصیه می کنند.