۰ نفر

چرا باید نان سیاه مصرف کرد؟

۵ مهر ۱۳۹۶، ۲:۲۳
کد خبر: 221734
چرا باید نان سیاه مصرف کرد؟

محمد کاظم‌زاده با اشاره به اینکه کیفیت آرد و نان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، اظهار داشت: متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم مردم را با آرد سالم آشنا کنیم و مطالبات مردم را برآورده سازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان بر ضرورت فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش مردم نسبت به نان تأکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم همسو با کارخانه‌ها در نهادینه کردن استفاده از نان سبوس‌دار و کم‌نمک گام برداریم.

وی با توجه به نگاه فرابخشی در خصوص رساندن غذای سالم به سفره شهروندان افزود: ارتباط بیشتر سازمانها، شناسایی و بررسی مشکلات موجود و در مجموع تعهد استانی می‌تواند شرایط بهتری را برای دریافت نان سالم فراهم سازد.

کاظم‌زاده با بیان اینکه آموزش به مردم در مورد مصرف نان تیره‌تر به‌عنوان نان سالم نیازمند آگاه‌سازی و تغییر در فرهنگ مردم است، گفت: معاونت غذا و دارو آمادگی دارد همسو با کارخانه‌ها در نهادینه کردن استفاده از نان سبوس‌دار و کم‌نمک گام بردارد.

نان تیره‌تر، گویای غنی‌تر و سالم‌تر بودن است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان، با تأکید بر پیشبرد آرد تولیدی کارخانه‌ها به‌سمت سالم‌سازی گفت: معاونت غذا و دارو نیز با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به‌ویژه صدا و سیما این بینش را به مردم خواهد داد که نان تیره‌تر، گویای غنی‌تر و سالم‌تر بودن آن است.

کاظم‌زاده افزود: نگاه مدیریت غذا به کارخانه‌ها نگاه حمایتی است و همه تلاش ما تحقق سلامت مردم و بالا بردن کیفیت محصولات غذایی به‌ویژه نان است.