۰ نفر

آشنایی با خواص کدو سبز

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۴
کد خبر: 211152
آشنایی با خواص کدو سبز

بهتر است کدو سبز را با پوست آن مصرف کنید زیرا پوست این ماده غذایی ارزش غذایی بالایی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نسخه، کدوسبز جزو سبزیجات سالم و خوش طعمی است که می توانید این ماده غذایی را به انواع مختلف غذاها اضافه کنید. بهتر است کدو سبز را با پوست آن مصرف کنید زیرا پوست این ماده غذایی ارزش غذایی بالایی دارد.

کالری، چربی و کلسترول

کدو سبز حاوی میزان بالایی آب بوده و به این دلیل کالری پایینی دارد. یک عدد کدو سبز متوسط با پوست دارای ۳۱ کالری انرژی بوده، همچنین فاقد چربی و کلسترول است. در صورتیکه تصمیم به کاهش میزان کالری، چربی و کلسترول دریافتی دارید، کدو سبز انتخاب مناسبی خواهد بود.

کربوهیدرات، فیبر و پروتئین

یک کدو سبز متوسط با پوست ۷ گرم کربوهیدرات دارد که ۲ گرم آن شامل فیبر با ارزش غذایی ۹ درصد است. ازطرفی کدو سبز ۳ گرم شکر و ۲ گرم پروتئین دارد. با مصرف کدوسبز می توانید از مزایای فیبر و پروتئین موجود درآن بهره مند شوید.

ویتامین ها

یک کدو سبز متوسط خام به همراه پوست، ۵۶ درصد از ارزش روزانه توصیه شده برای ویتامین C را تامین می کند. همچنین حاوی ۱۱ درصد ارزش روزانه (ویتامین K)، ۱۶ درصد ارزش روزانه ریبوفلاوین، ۲۱ درصد ارزش روزانه ویتامین B6 و ۱۴ درصد ارزش روزانه فولات است. سایر ویتامین های موجود در کدو سبز شامل ویتامین A، ویتامین E، تیامین، نیاسین و اسید پانتوتنیک می شود.

مواد معدنی

کدوسبز سرشار از موادمعدنی پتاسیم و منیزیم است. یک کدوسبز متوسط خام به همراه پوست، ۱۵ درصد از ارزش روزانه توصیه شده پتاسیم و ۱۷ درصد از ارزش روزانه توصیه شده منگنز را برای بدن فراهم می کند. همچنین حاوی ۸ درصد از ارزش روزانه توصیه شده منیزیم، ۷ درصد از ارزش روزانه توصیه شده فسفر، ۵ درصد از ارزش روزانه توصیه شده مس و مقداری کلسیم، آهن، سدیم، روی و سلنیوم است.

انتخاب و نگهداری

کدوسبز در تمام فصول سال قابل دسترس است، اما به میزان فراوان در تابستان یافت می شود. براساس توصیه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در امریکا، کدوسبزی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه اش سنگین تر باشد؛ زیرا این نشان دهنده ی کیفیت خوب بافت داخلی این ماده غذایی است. همچنین پوست آن باید براق، روشن و محکم باشد. اگر کدوسبز تازه را در کیسه های پلاستیکی در یخچال بگذارید، برای مدت یک هفته قابل نگهداری و استفاده خواهد بود.