۰ نفر

چرا نباید دمر خوابید؟

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۳
کد خبر: 204165
چرا نباید دمر خوابید؟

رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از کمر درد به پهلو یا پشت بخوابند و از قرار گرفتن در یک وضعیت برای مدت طولانی به شدت خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آنا، رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از کمر درد به پهلو یا پشت بخوابند و از قرار گرفتن در یک وضعیت برای مدت طولانی به شدت خودداری کنند.

دکتر سید منصور رایگانی، رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران با بیان اینکه خارج شدن قوس‌های ستون فقرات از حال طبیعی یکی از شایع‌ترین علت کمر درد در افراد است، گفت: قرار گرفتن در یک وضعیت مشخص برای مدت طولانی موجب بروز این عارضه می‌شود.

وی افزود: دَمر خوابیدن و یا خوابیدن روی شکم یکی از عواملی که موجب خارج شدن قوس‌های ستون فقرات از حالت طبیعی می‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود به کمر (پشت) یا به پهلو بخوابند و پاها را به سمت شکم جمع کنند.

رایگانی تصریح کرد: ایستادن طولانی مدت، بزرگی سینه در خانم‌ها، نشستن نامناسب برای مدت طولانی، قوز کردن، افزایش وزن شکمی و ... از جمله عوامل دیگری است که موجب بروز کمر می‌شود.

رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران خاطرنشان کرد: افرادی که دچار تنگی کانال کمر هستند باید برای پیشگیری از عود درد به شدت از خوابیدن روی شکم خودداری کنند، زیرا این مساله موجب افزایش فشار عصب ستون فقرات و تشدید درد می‌شود.