۰ نفر

بهترین چیزهایی که می‌توان بعد ورزش خورد!

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۸:۴۵
کد خبر: 204007
بهترین چیزهایی که می‌توان بعد ورزش خورد!

همه‌ی ما می‌دانیم که ورزش، یکی از کلیدهای تناسب اندام و سلامتی است. اما چیزی که بعد از ورزش می‌خورید بینهایت اهمیت دارد. احتمالاً دوست ندارید با انتخاب‌های نادرست غذایی، تلاش‌های ورزشی‌تان را خنثی کنید!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، برای همین در این مطلب، توصیه‌های مفیدی برایتان داریم.

غذایی برای بعد از ورزش

تخم مرغ

سفیده تخم مرغ، کم کالری و پر از پروتئین کم‌چربی است. اما چه کسی بعد از ورزش حوصله‌ی درست کردن املت را دارد؟ شما یک چیز فوری و ساده می‌خواهید! شما می‌توانید در عرض چند دقیقه یک تخم مرغ آب پز آماده کرده و همراه با خیلی چیزهای لذیذ دیگر میل کنید. مثلاً همراه با پنیر کم‌چرب!

غذایی برای بعد از ورزش

اسموتی

نوشیدن یک اسموتی کم کالری و سرشار از پروتئین، یک راه عالی برای تجدید انرژی بعد از یک جلسه تمرین است که بدنتان را آب‌رسانی نیز می‌کند. می‌توانید شیر بادام شیرین نشده را با میوه‌ی منجمد (بدون قند اضافه)، ماست کم‌چرب، خرده‌های یخ، یک شیرین‌کننده‌ی طبیعی و کمی پودر پروتئین، یک اسموتی خوشمزه درست کنید.

غذایی برای بعد از ورزش

تکه‌های سیب با کره بادام‌زمینی

این دو، دو عنصر کامل برای یک اسنک سالم هستند. سیب، کم‌کالری و راضی کننده است و مقادیر قابل توجهی فیبر دارد که می‌تواند بدنتان را بعد از تمرین، سوخت‌رسانی کند. ضمناً ترد و لذیذ هم هست. روی برش‌های سیب، کره‌ی بادام‌زمینی بمالید و میل کنید، نوش جان!

غذایی برای بعد از ورزش

پنکیک

پنکیک فقط برای صبحانه نیست. پنکیکی که با مواد درست و سالم درست شود، فیبر و پروتئین خوبی دارد.

غذایی برای بعد از ورزش

پنیر کاتیج با میوه

پنیر کاتیج یک اسنک مفید و کلاسیک است که طعم بسیار خوبی هم دارد. می‌توانید پنیر کم‌چرب کاتیج را با کمی وانیل و یک شیرین‌کننده‌ی بدون کالری میل کنید، برای تاپینگ هم می‌توانید از تمشک آبی، تمشک سیاه و توت فرنگی استفاده کنید، یا اگر این میوه‌ها را در دسترس ندارید، می‌توانید از هر نوع میوه‌ی خرد شده کمک بگیرید.