۰ نفر

چرا در تابستان عرق‌سوز می‌شویم؟

۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۳
کد خبر: 201767
چرا در تابستان عرق‌سوز می‌شویم؟

یک متخصص پوست و مو عنوان کرد: در فصل تابستان پوست بر اثر تعریق زیاد و روی هم قرار گرفتن دچار دانه‌های کوچک و قرمزی می‌شود که در اصطلاح به آن عرق سوز شدن گفته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آنا، دکتر فرهاد مستوفی، متخصص پوست و مو با توجه به شیوع عرق سوز شدن در فصل تابستان، گفت: عرق سوز شدن یک بیماری پوستی است که بر اثر قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه آفتاب و محیط‌های گرم ایجاد می‌شود و با علائمی مانند التهاب، قرمزی، خارش و بروز دانه‌های کوچک همراه است.

وی افزود: بروز این دانه‌های ریز در نواحی‌ای از بدن مانند گردن، زیر بغل، کمر، کشاله ران، زیر گلو و نواحی که پوست روی هم قرار می‌گیرد از شیوع بیشتری برخوردار است.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه عرق سوز شدن پس از تعریق مکرر در محیطی گرم و مرطوب تشدید می‌یابد، عنوان کرد: این بیماری پوستی در نوزادان شایع‌تر از بزرگسالان است، اما برخی افراد به واسطه شغل و یا فعال بودن غده تعریق به این بیماری گرفتار می‌شوند.

مستوفی با تاکید براینکه این بیماری نگران کننده نیست، یادآور شد: در بیشتر موارد این بیماری با استحمام روزانه و شست‌و‌شوی بدن با صابون‌های ملایم بهبود می‌یابد اما در مواردی که بیماری با رعایت موارد فوق بهبود نیافت به فرد توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نوزادان بیشتر در نواحی کشاله ران دچار این بیماری می‌شوند که به والدین توصیه می‌شود علاوه بر استحمام و شست‌و‌شو با صابون ملایم از پودر بچه برای پوشش نواحی ملتهب استفاده کنند.

این متخصص پوست‌ و مو درباره راه‌های پیشگیری از این بیماری، گفت: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از این بیماری آزاردهنده در فصول گرم لباس‌های نخی و رنگ روشن بپوشند، به کمک وسایل سرمایشی دمای اتاق را در حد مطلوب نگه‌دارند، از نشستن طولانی مدت در محیط‌های گرم خودداری کنند و روزانه استحمام داشته باشند.