۰ نفر

هفت روش برای تقویت ناخن‌ها

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۵۵
کد خبر: 201267
هفت روش برای تقویت ناخن‌ها

گاهی اوقات هرچه قدر هم که تلاش کنید، ناخن‌هایتان از بستر ناخن بلندتر نمی‌شوند و می‌شکنند. در اینجا به چند نکته در نگهداری از ناخن‌ها می‌پردازیم که در عرض یک ماه ناخن‌هایتان را قوی‌تر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید، گاهی اوقات هرچه قدر هم که تلاش کنید، ناخن‌هایتان از بستر ناخن بلندتر نمی‌شوند و می‌شکنند. در اینجا به چند نکته در نگهداری از ناخن‌ها می‌پردازیم که در عرض یک ماه ناخن‌هایتان را قوی‌تر می‌کند.

1. هرروز صبح: سرم رشد ناخن

این سرم ها حاوی بیوتین هستند که نقش مهمی در تقویت ناخن‌های ضعیف دارند. هرروز یک قطره از این سرم را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید.

2. هر بعدازظهر: روغن کوتیکول

روغن کوتیکول از ناخن محافظت کرده و از عفونت پیشگیری می‌کند. یک شیشه کوچک از این روغن را بر روی میز کار خود داشته باشید و بین جلسات مقداری از آن بر روی ناخن‌ها بمالید.

3. هر شب: لوسیون

لوسیونی با غلظت بالا انتخاب کنید و هر شب علاوه بر دست‌ها، مقداری هم روی ناخن‌هایتان بمالید. این کار ناخن‌ها را صاف و براق می‌کند.

4. هرچند روز یک‌بار: محلول سفت کننده ناخن

این محلول‌ها حاوی پروتئین و موادی هستند که سر ناخن‌ها را محکم می‌کنند.

5. هر آخر هفته: آن‌ها را به حالت گرد درآورید

ناخن‌های تیز یا مربعی بیشتر احتمال دارد به‌جایی گیر کنند و بشکنند. لبه ناخن‌ها را اندکی گرد کنید. این‌گونه بیشتر در امان هستند.

6. هنگام انجام کارهای منزل دستکش به دست کنید

تماس مداوم با آب و مواد شوینده ناخن‌ها را شدیداً خشک می‌کند. در حین انجام کارهای منزل همیشه دستکش به دست کنید و پس از اتمام کار از موادی که در بالا گفته شد به ناخن‌هایتان بمالید.

7. از لاک پاکن‌های بدون استون استفاده کنید

استون به ناخن‌ها آسیب‌زده و آن‌ها را شکننده می‌کند. بهترین حالت استفاده از پاک‌کننده‌های بدون استون و حاویِ موارد و روغن‌های تقویت‌کننده است. پاک کردن لاک اندکی دشوارتر می‌شود، اما در عوض ناخن‌هایتان آسیب نمی‌بینند.