۰ نفر

چه‌زمان پوست نیاز به پاک‌سازی دارد؟

۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۰
کد خبر: 199412
چه‌زمان پوست نیاز به پاک‌سازی دارد؟

افرادی که پوستشان مستعد بروز جوش و آکنه است، برخی اوقات در ناحیه روزنه‌های پوستی دچار تجمع چربی می‌شوند و جوش‌های زیر پوستی را ایجاد می‌کنند. در چنین حالتی پاکسازی پوست از طرف پزشک برای فرد توصیه می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، دکتر سید مسعود داودی، متخصص پوست و مو در این باره می گوید:

انجام پاک سازی پوست نیاز به تخصص و مهارت دارد. پاکسازی پوست در اصطلاح علمی‌‌ همان تخلیه جوش‌های زیر پوستی یا کومدون است. به صورت علمی و پزشکی این پاکسازی‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که کمترین آسیب به پوست وارد شود.

در برخی موارد این چربی‌ها به بیرون راهی پیدا نمی‌کنند. در این حالت است که به وسیله یک سوزن ظریف در محل تجمع چربی‌ها حفره ریزی ایجاد می‌شود تا از آن طریق چربی‌ها بتوانند به وسیله دستگاهی به نام پ. مدون اکستراکتور از زیر پوست خارج شوند.

پاکسازی و لایه برداری فرآیندی است که باید به وسیله پزشک متخصص و در محیطی کاملا بهداشتی انجام شود. افرادی که تخصص و مهارت کافی در این زمینه را نداشته باشند و اقدام به پاکسازی پوست کنند، می‌توانند باعث وارد آمدن صدمات بسیاری به پوست شوند.

انجام پاکسازی‌های پوستی در مکان‌های غیر استاندارد می‌تواند باعث انتقال عفونت‌های پوستی از فردی به فرد دیگر شود. به همین دلیل تأکید می‌شود که این کار به وسیله پزشک متخصص و ماهر انجام شود.

در این زمینه به افراد بسیاری برخورده‌ایم که پاکسازی پوست را در حالی انجام داده‌اند که پوست آنها نیاز به هیچ گونه پاکسازی یا لایه برداری نداشته است. آسیب‌های کوتاه مدت پاکسازی غیر استاندارد پوست، عفونت‌هایی است که در مورد آنها صحبت کردیم.

انجام پاکسازی‌های پوستی در مکان‌های غیر استاندارد می‌تواند باعث انتقال عفونت‌های پوستی از فردی به فرد دیگر شود. به همین دلیل تأکید می‌شود که این کار به وسیله پزشک متخصص و ماهر انجام شود

برخی از این عفونت‌ها علاوه بر ایجاد ضایعات چرکی ممکن است در صورت عمیق شدن باعث ایجاد چاله‌هایی در سطح پوست شوند. به صورت بلندمدت نیز می‌توان به باقی ماندن اثر همین ضایعات چرکی به صورت ناهمواری و چاله روی صورت اشاره کرد.

پاکسازی پوست در مرحله دوم شامل درمان جوش‌های زیر پوستی است. در پزشکی روند کاری به صورت استفاده از درمان‌های غیر تهاجمی در حد ممکن است. به این شکل که در مرحله اول از درمان‌های دارویی استفاده می‌شود.

در صورت عدم جواب دهی پوست به درمان دارویی، در مرحله بعدی درمان‌های پیشرفته تری را آغاز می‌کنیم که البته به نسبت درمان دارویی و غیر تهاجمی، درصد بالاتری از آسیب‌ها و عوارض را در پی دارند.