۰ نفر

پژوهش‌ها نشان می‌دهد؛

میکروب‌های روده عامل بروز سندروم خستگی مزمن

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۲۶
کد خبر: 192975
میکروب‌های روده عامل بروز سندروم خستگی مزمن

دانشمندان دریافتند تفاوت های موجود در باکتری های روده افراد مبتلا به سندروم خستگی مزمن عامل بروز این مشکل در آنهاست.

افراد مبتلا به سندروم خستگی مزمن معمولا بعد از فعالیت شدید از خستگی بی نهایت زیاد، درد عضلات و مفاصل، دشواری در تفکر و مشکلات خواب شکایت می کنند. اما فقط حدود ۲۰ درصد افراد مبتلا به این مشکل از آن مطلع هستند چراکه تشخیص آن دشوار است. به گفته محققان، زنان بیش از مردان مبتلا به این سندروم هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک برای یافتن علت بروز این ناهنجاری، میکروبیوم های روده را بررسی کردند.

ایان لیپکین، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «باکتری های روده بر احساس ما، نحوه واکنش سیستم ایمنی به محیط زیست و مقاومت در برابر بیماری ها تاثیر دارند.»

محققان در این مطالعه ۵۰ بیمار مبتلا به سندروم خستگی و ۵۰ فرد سالم را در چهار شهر آمریکا مورد بررسی قرار دادند. اکثر آنها زن و با میانگین سنی ۵۱ سال بودند.

نمونه مدفوع تمام شرکت کنندگان از لحاظ ژنتیکی آزمایش شد و انواع و کیفیت باکتری های موجود شناسایی شد. نمونه خون شان نیز بررسی شد.

نتایج نشان داد افراد مبتلا به سندروم خستگی مزمن در مقایسه با افراد سالم، دارای باکتری های متفاوتی در روده شان بودند. همچنین تعداد چندین گونه باکتری روده ای در آنان بیشتر از افراد سالم بود. محققان همچنان بر انجام مطالعات بیشتر تاکید دارند.