۰ نفر

توصیه‌های ورزشی برای بیماران دیابتی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۷:۵۳
کد خبر: 189017
توصیه‌های ورزشی برای بیماران دیابتی

ورزش به بیماران مبتلا به دیابت بسیار توصیه شده است. این بیماران باید در کنار تغذیه مناسب و داروهایی که مصرف می‌کنند، فعالیت فیزیکی داشته باشند. ورزش باعث کاهش قند خون و کاهش وزن بیماران دیابتی می‌شود.

بیماران دیابتی می‌توانند با رعایت نکات خاصی از ورزش کردن بهره لازم را ببرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این نکات عبارتند از:

۱. ورزش‌های سریع انجام دهید:

به افراد توصیه شده است که در طول روز ۳۰ ‌دقیقه ورزش کنند. با این حال اگر نتوانستید این کار را انجام دهید می تونید در دوره‌های کوتاه‌تر و سریع‌تر ورزش کنید.

۲ . بر روی کلیت ورزش تمرکز  کنید:

به صورت کلی میزان فعالیت خود را افزایش دهید برای مثال پیاده روی کنید یا از پله استفاده کنید. با این حال حتما ورزش را در کنار فعالیت‌های روزانه داشته باشید.

۳. از دستگاه شمارش قدم‌ها استفاده کنید:

این دستگاه‌ها به شما انگیزه ورزش کردن می‌دهد. بررسی‌ها نشان داده است که استفاده از شمارنده قدم ها تا ۲۷ درصد میزان فعالیت افراد را بیشتر می‌کند.

۴. با یک دوست ورزش کنید:

ورزش با یک دوست می‌تواند انگیزه افراد را افزایش دهد به خصوص افراد سالمند می‌توانند به این شکل میزان فعالیت خود را افزایش دهند.

۵. هدف‌های قابل دسترسی برای خود تعیین کنید:

برای مثال این هدف را تعیین کنید که هر روز ۱۰ ‌دقیقه پیاده روی کنید. بهتر است هدف‌های شما کوچک‌تر و ‌دقیق تر باشد تا راحت تر آنها را انجام دهید.

۶. به خودتان جایزه بدهید:

برای رسیدن به هدف‌هایتان به خودتان اجازه بدهید. این کار باعث می‌شود که انرژی بیشتری برای ورزش کردن داشته باشند.

۷. هدف‌های خود را یادداشت کنید:

هدف‌های خود را به صورت ‌دقیقه یادداشت کنید و این که چه کاری برای آنها انجام آنها تاکنون انجام داده‌اید را جلوی هر هدف بنویسید. به ‌این‌ ترتیب متوجه پیشرفت خود خواهید شد.

۸. در کلاس‌های ورزشی  شرکت کنید:

برخی کلاس‌های ورزشی برابر بیماران مناسب است ، زیرا افراد برای مراقبت‌های پزشکی  در این مکان‌ها حضور دارند و متخصصان می‌توانند افراد را راهنمایی کنند که چگونه ورزش کنند.

۹. هدف‌های خیلی بزرگ تعیین نکنید:

بهتر است از هدف‌های کوچک‌تر شروع کنید. این کار باعث افزایش اعتما به نفس شما می‌شود. کم کم می توانید اهداف خود را بزرگتر کنید.

۱۰. عادت‌های نادرست خود را تغییر دهید:

به تدریج عادت‌های نادرست خود را تغییر دهید. به ‌این‌ ترتیب کم کم می توانید تغذیه و فعالیت خود را درست کنید.

۱۱. نسخه ورزشی دریافت کنید:

با یک متخصص ورزشی مشورت کنید تا برای شما نسخه‌ای برای ورزش کردن که متناسب شرایط باشد تهیه کنید.

۱۲. قند خون خود را مرتباً چک کنید:

ورزش باعث کاهش قند خون شما می‌شود. اگر قند خون خود را مرتباً چک کنید و در جریان کم شدن قند خون خود باشید، انگیزه بیشتری برای ادامه‌ ورزش پیدا می کنید.