۰ نفر

واکنش بهمن کیارستمی به اظهارات وزیربهداشت درباره پرونده‌پزشکی پدرش

۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۳۴
کد خبر: 188541
واکنش بهمن کیارستمی به اظهارات وزیربهداشت درباره پرونده‌پزشکی پدرش

بهمن کیارستمی گفت: برایم عجیب است که پرونده پزشکی عباس کیارستمی با پرونده‌های کهریزک و کوی دانشگاه مقایسه می‌شود.

فرزند زنده‌یاد عباس کیارستمی در پی اظهار نظر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه در پرونده کیارستمی نیز مانند پرونده کوی دانشگاه و کهریزک این سوال مطرح است که نتیجه رسیدگی به این پرونده چه شد؟بیان کرد: صحبت‌های آقای هاشمی برایم تعجب‌برانگیز بود و فکر می‌کنم پیش از انتخابات ریاست جمهوری طرح چنین مسئله‌ای دو هدف دارد. اول اینکه این پرونده هم به شکل آشنای پرونده‌های مشابه، مورد بهره‌برداری سیاسی جناح ها قرار گرفته و بعد از یک سال سکوت، شنیدن چنین اظهارنظر هایی چند هفته مانده به انتخابات چندان دلگرم کننده و جدی نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، او افزود: نکته دوم این است که به نظر می‌رسد آقای هاشمی (وزیر بهداشت) به جای اینکه خود را در مقام مسئول ببینند، ترجیح داده است که در مقام یک منتقد قرار گیرد، این در حالی است که در مراسمی که ایشان روز گذشته (28 فروردین‌ماه) اظهار نظر خود را مطرح کردند، در کنارشان آقای حریرچی ـ معاون وزارت بهداشت ـ‌ ایستاده است. ایشان در بیشتر جلسات پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی برای بررسی پرونده پدرم تشکیل شد، حضور داشتند و عضوی از کمیسیون‌های تخصصی بودند و نه تنها از جزئیات پرونده  مطلع هستند، بلکه در مقام کارشناس در پرونده اظهارنظر کرده‌اند، اما حالا ترجیح داده شده که توپ به زمین دیگری انداخته شود و مقامات وزارت بهداشت، از مسئولیت درباره بررسی پرونده شانه خالی کنند.

کیارستمی ادامه داد: در تمام ماه‌هایی که پرونده پزشکی پدرم پیگیری می‌شد، هیچ اظهار نظری یا اقدام جدی از طرف مقامات مسئول در حوزه‌های فرهنگی هم نشنیدیم و ندیدیم. اما حالا باز موسم انتخابات رسیده، بزرگداشت‌های متعدد ترتیب داده شده و حرف‌های مسئولان هم تند و جسورانه شده است. به هرحال معتقدم هر صحبتی را که در این برهه زمانی درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی گفته شود، نباید جدی گرفت و درعین حال نباید اجازه داد از این پرونده بهره‌برداری سیاسی شود.

این مستندساز  گفت: مسئولان وزارت بهداشت اگر نتوانستند در حوزه سازمان نظام پزشکی پیگیری دقیق‌تری را انجام دهند، لااقل می‌توانستند این کار را در پزشکی قانونی که فعالیت‌اش زیر نظر خود وزارتخانه است انجام دهند، اما پزشکی قانونی هم با این که ماه‌هاست با حضور نماینده وزارت بهداشت درحال بررسی این پرونده است، گزارش روشن و کاملی ارایه نکرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ای که در جشنواره جهانی فجر برای بزرگداشت زنده‌یاد عباس کیارستمی آماده شده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته سعی بر این بود که ماجرا به نحوی خاتمه پیدا کند و آشتی حاصل شود، درصورتی که پیگیری این پرونده تنها به عهده خانواده و وکلا نبود و از سازمان سینمایی و دیگر نهادهای فرهنگی مرتبط هم انتظار حمایت و پیگیری می‌رفت، به همین دلیل با توجه به آنچه توضیح دادم، شخصا به حضور در مراسمی که برای پدرم برگزار می‌شود تمایلی ندارم. خود کیارستمی در تمام حیاتش هرگز نگذاشت که مورد بهره‌برداری سیاسی قرار گیرد و مطمئنم حالا هم اگر باشد و ببیند، راضی به این کار نیست.

وزیر بهداشت شامگاه 28 فروردین‌ماه در اختتامیه جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال رضا کیانیان درباره نتیجه رسیدگی به پرونده فوت عباس کیارستمی گفت: این سوال برای ما نیز وجود دارد که نتیجه رسیدگی به این پرونده چه شده است.

او گفت: در خصوص عباس کیارستمی غصه‌ای در دل همه ما هست و در رابطه با اینکه چه اتفاقی افتاد در یک جمله نمی‌شود به آن پاسخ داد. برای پاسخ به این سوال که چرا پرونده مرحوم کیارستمی تا کنون اعلام نشده باید به تمام پرونده‌های بلاتکلیفی که تا کنون اعلام رای نشده نگاه کنیم و در این رابطه هیچ چیز بهتر از راستی و درستی نیست. اگرچه من هم اکنون مسئولم و باید پاسخگو باشم می خواهم بپرسم تکلیف پرونده آقای کیارستمی چه شد و چرا در قوانینی که داریم اینقدر ناتوان هستیم و در یک سلسله باطلی گرفتار می‌شویم.

هاشمی افزود: در پرونده کیارستمی نیز مانند پرونده کوی دانشگاه و کهریزک این سوال مطرح است که نتیجه‌ی رسیدگی به این پرونده چه شد؟