۰ نفر

وزارت بهداشت:

پزشکان متخصص بیش از ۲۵۰ هزار تومان نمی‌توانند نسخه بنویسند

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۵۵
کد خبر: 180903
پزشکان متخصص بیش از ۲۵۰ هزار تومان نمی‌توانند نسخه بنویسند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پزشکان عمومی بیش از 50 هزار تومان و پزشکان متخصص بیش از 250 هزار تومان نمی‌توانند نسخه بنویسند،‌گفت: در صورتی که پزشکان بخواهند بیش از این نسخه ارائه دهند باید بیمه آن را تأیید کند.

ایرج حریرچی در نشست خبری با اشاره به اینکه طی 25 سال گذشته تعرفه‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات پیدا کرده‌اند،‌گفت: دولت کنونی تلاش کرده که افزایش تعرفه‌ها را قبل از سال انجام دهد که در سال اول این اتفاق رخ داد و در سال پیش از آن مماس با شروع سال جدید صورت گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: بخش دولتی البته تعرفه سال قبل را رعایت می‌کنند چه ضررهایی را برایشان همراه دارد ولی امیدواریم با اقدامات لازم میزان تعرفه‌ها هر چه سریعتر مشخص شود البته امیدواریم دوستان در شورای عالی بیمه اقداماتی را انجام دهند که مصلحت مملکت است صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت گفت:‌ طی یکی دو هفته پایان سال خبرهای خوبی را خواهیم داشت و وزیر رفاه شب گذشته اعلام کردند که به صورتی اقدام می‌کنند که فقط 4 ماه از مطالبات باقی بماند. البته در وضعیت فعلی طی چند ماه اخیر بسیار تحت فشار بودیم.

 حریرچی با اشاره به اینکه امیدواریم با دستورات رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان شاهد قدم‌های مثبت بیشتری باشیم، گفت: 2 هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی قرار است در نظر گرفته شود و به زودی اقدامات لازم توسط آنها صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داروخانه‌هایی در مناطق مرزی وجوددارد که احساس می‌شود در آن قاچاق دارو صورت می‌گیرد، گفت: از دوستان تقاضا دارم که ابتدا سیستم را بشناسند و بعد اظهارنظر کنند و این سوال مطرح است که آیا می‌توان یک دارو را که به آن سوبسید تعلق نمی‌گیرد بعضی خریداری کرده و به خارج ببرند.

وی افزود: این مسئله همچون خبری است که اعلام کردند پزشکان عمومی برخی از آنها نسخه‌های میلیاردی می‌گیرند در حالی که اگر پزشک عمومی نسخه بالاتر از 50 هزار تومان و پزشک متخصص نسخه بالای 200 هزار تومان داشته باشد باید بیمه‌ها آن را تأیید کنند.

وی گفت: البته برخی از متخصصان در حوزه شیمی‌درمانی کار کرده که داروهاییی که تجویز می‌کنند گران است که سازمان‌های بیمه‌گر هم می‌توانند این موضوع را کنترل کنند که گاهی مواقع اشتباهاتی صورت می‌گیرد و پزشکی که فوق‌تخصص سرطان یا روماتولوژی بوده به اشتباه عمومی ثبت شده و سبب بروز مشکلاتی در ارائه آمار می‌شوند.