۰ نفر

برای پیشگیری از سرماخوردگی کیوی بخورید

۸ آذر ۱۳۹۵، ۹:۱۳
کد خبر: 161054
برای پیشگیری از سرماخوردگی کیوی بخورید

یک پزشک عمومی از شهروندان خواست، به منظور جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی ایمنی بدن خود را بالا ببرند.

دکتر فریدون اسفندیاری خوردن سیر و کیوی را به منظور بالا بردن مقاومت بدن در برابر سرماخوردگی‌ به افراد توصیه کرد و افزود: مصرف این دو ماه خوراکی می‌تواند نقش مهمی در بالا بردن مقاومت بدن افراد در مواجهه با سرماخوردگی داشته باشد.

اسفندیاری همچنین مصرف لیموشیرین، شلغم و لبو را نیز به افراد توصیه کرد.

این پزشک عمومی سپس با بیان اینکه خوردن غذاهای گرم در روزهای سرد سال به منظور کاهش میزان ابتلا به سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد،  از خانواده‌ها خواست تا  غذاهایی مثل انواع آش‌ها را در برنامه غذایی این روزهای خود بگنجانند.

اسفندیاری غذاهای حاوی فلفل و ادویه‌ها را محرک دانست و  استفاده از آنها را به افراد سرماخورده توصیه نکرد.

این پزشک عمومی در ادامه فاصله گرفتن از افرادی که دچار سرماخوردگی شده‌اند را به منظور جلوگیری از ابتلای سایر افراد حائز اهمیت دانست و افزود: ماسک زدن، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن با افراد سرماخورده، رعایت فاصله و... در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: با هر عطسه فرد بیمار هزاران ویروس در هوای اطراف پخش خواهد شد که خود می‌تواند باعث ابتلای دیگر افراد به سرماخوردگی شود.

اسفندیاری کودکان، زنان باردار، افراد مسن و افراد با بیماری‌های نقص در سیستم ایمنی را  جزو افراد پرخطر دانست و ادامه داد: این افراد باید حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اسفندیاری گفت: واکسن آنفلوآنزا افراد را در برابر همه بیماری‌ها واکسینه نمی‌کند و ممکن است با آمدن یک ویروس جدید فرد بیمار شود، لذا باید افرادی هم که واکسن آنفلوآنزا زده‌اند مراقب خود باشند و از نزدیک شدن به افراد بیمار خودداری کنند.