۰ نفر

۲۱ فایده شگفت‌انگیز گلابی برای سلامتی

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۰۱
کد خبر: 138341
۲۱ فایده شگفت‌انگیز گلابی برای سلامتی

چه کسی هست که این میوه‌ی آبدار و شیرین را دوست نداشته باشد؟ به خصوص در تابستان! این میوه‌ به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان، اثری خنک‌کننده دارد، و آن آرامش مورد نیاز را به خصوص برای کودکان فراهم می‌کند. گلابی فیبر فراوانی درد، و آنتی اکسیدان موجود در آن با تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک‌ می‌کند تا با بسیاری از مشکلات سلامتی مبارزه کنید.

گلابی به دلیل داشتن مواد مغذی لازم، مواد معدنی و فیبر بالا برای سلامت کلی بدن عالی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، همه باید روزی یک گلابی بخورند تا از مزایایی که برای سلامتی دارد بهره‌مند شود. برای گرفتن بهترین نتیجه، آب گلابی تازه نیز می‌توان مصرف کرد.

مزایای گلابی برای سلامتی

۱. با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.

گلابی با داشتن ویتامین ث، ویتامین کا، و مس، علیه رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های بدن‌مان آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کند.

۲. از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

یکی از فواید گلابی وجود فیبر در آن است. فیبر باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شود و در نتیجه ما را از شر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. مصرف روزانه‌ی مواد غذایی غنی از فیبر مانند گلابی می‌تواند خطر سکته مغزی را تا ۵۰٪ کاهش دهد.

۳. از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

میزان بالای فیبرِ موجود در گلابی، سلول‌های سرطانی را محصور می‌کند و از بین می‌برد و از سرطان روده‌ی بزرگ جلوگیری می‌کند. یک گلابی در روز می‌تواند تا ۳۴٪ از سرطان پستان در زنان پس از یائسگی جلوگیری کند.

۴. حساسیت‌زا نیست.

احتمال بروز واکنش آلرژیک بعد از خوردن گلابی، در مقایسه با سایر میوه‌ها، کم‌تر است و به همین دلیل یکی از معدود میوه‌هایی است که می‌توان به نوزادان داد.

۵. سطح قند خون را کنترل می‌کند.

با وجود این‌که گلابی کمی شیرین است، با شاخص گلیسیرین پایین و فیبر بالا به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند و از دیابت جلوگیری می‌کند.

۶. سیستم ایمنی بدن را به شدت بهبود می‌دهد.

میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین ث و مس به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری‌های مختلف کمک می‌کند.

 

۷. از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان، بسیار مهم است که pH بدن را حفظ کنیم و مقدار توصیه شده‌ی کلسیم را در روز بخوریم. pH بدن را می‌توان از طریق برنامه‌ی غذایی با مصرف روزانه‌ی میوه و سبزیجات حفظ کرد. گلابی غنی از بور است؛ این ماده می‌تواند به راحتی به جذب کلسیمی که روزانه مصرف می‌کنیم، کمک کند.

 

۸. سطح انرژی را افزایش می‌دهد.

میزان قند بالای گلابی، فورا به شما انرژی می‌دهد، زمانی که احساس ضعف دارید. زیرا قند آن به سرعت توسط بدن جذب شده و تبدیل به انرژی می‌شود.

۹. به هضم غذا کمک می‌کند.

یک گلابی متوسط حاوی حدود ۲۰-۲۵٪ از فیبر مجاز روزانه را تامین می‌کند. از آنجا که فیبر این میوه نامحلول است، به راحتی از طریق روده‌ی بزرگ حرکت می‌کند و از پولیپ روده‌ی بزرگ جلوگیری می‌کند. میزان بالای فیبر در گلابی، به هضم غذا کمک می‌کند و آن را بهبود می‌دهد.

۱۰. برای زنان باردار مفید است.

مصرف اسید فولیک برای زنان باردار بسیار مهم است زیرا کمک می‌کند که کودک از نقص هنگام تولد مصون باشد. گلابی حاوی اسید فولیک است. به همین دلیل توصیه می‌شود که این میوه به طور منظم در طول بارداری استفاده شود.

 

۱۱. در برابر مشکلات کیسه صفرا، التهاب روده‌ی بزرگ، آرتریت و نقرس از شما محافظت می‌کند.

گلابی اگر به طور منظم خورده شود، می‌تواند از مشکلات کیسه صفرا، کولیت (التهاب روده‌ی بزرگ)، ورم مفاصل و نقرس جلوگیری کند.

۱۲. به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

گلوتاتیونِ ضد سرطان و آنتی اکسیدان‌های موجود در گلابی به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

 

۱۳. به درمان تب کمک می‌کند.

گلابی با اثرات خنک‌کننده‌اش به راحتی به درمان تب کمک می‌کند.

۱۴. التهاب را کم می‌کند.

گلابی دارای خواص ضد التهاب است و به کاهش التهاب آرتریت و دیگر مشکلات کمک می‌کند.

 

۱۵. تنگی نفس

در طول تابستان به دلیل گرما، تنگی نفس در کودکان و بزرگسالان بسیار رایج است. بنابراین خوردن گلابی در این روزهای داغ توصیه می‌شود.

۱۶. از مشکلات گلو پیشگیری می‌کند.

گلابی از مشکلات گلو در طول تابستان جلوگیری می‌کند. بنابراین خوردن یک گلابی در روز یا یک لیوان آب گلابی به طور منظم در روزهای گرم تابستان مفید است.

۱۷. فیبر از آسیب پوست جلوگیری می‌کند.

گلابی سرشار از فیبر غذایی است که نقش محوری در حفظ صافی و نرمی پوست دارد. این میوه از سرعت ورود قند به جریان خون می‌کاهد و از آسیب دیدن کلاژن پوست (نوع خاصی از پروتئین) جلوگیری می‌کند. در نتیجه، پوستی صاف و صورتی پر خواهیم داشت.

۱۸. به درمان لب کمک می‌کند.

گلابی به دلیل داشتن اسید لاکتیک، برای لب‌های ما بسیار عالی است. این اسید میوه می‌تواند سلول‌های لب را به مدت طولانی سالم و مرطوب نگه دارد، بنابراین لب و لوچه‌تان صاف و نرم خواهد شد.

۱۹. خشکی مو را کم می‌کند.

خاصیت مرطوب‌کنندگی گلابی، بی‌نهایت برای کاهش خشکی موهای‌مان خوب است. به علاوه، این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی عمل می‌کند و با سالم نگه داشتن سلول‌های مو، آن را نرم نگه می‌دارد.

۲۰. موهای وزوزی را رام می‌کند.

از خوردن منظم گلابی گرفته تا درمان موها با این میوه- هر روشی به حذف ژولیدگی زشت موها‌یتان کمک می‌کند. موهای وزدارتان به راحتی توسط گلابی تحت کنترل درمی‌آیند.

۲۱. درخشش موهای‌تان را برمی‌گرداند.

اگر مدام به خاطر موهای کدر و غیرجذاب‌تان ناراحت هستید، از گلابی کمک بگیرید! خیلی راحت عصاره‌ی یک گلابی تازه و رسیده، ۲ قشق غذاخوری سرکه‌ی سیب و آب را با هم ترکیب کنید، و یک ماسک طبیعی در خانه آماده کنید. این ماسک یک احیا‌کننده‌ی عالی است که می‌تواند موهای کدرتان را دوباره زنده کند و درخشش از بین رفته‌اش را بازگرداند.