۰ نفر

نحوه شناسایی افراد سمی در زندگی / معاشرت با این افراد دیوانگی محض است

۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۵:۳۶
کد خبر: 678267
نحوه شناسایی افراد سمی در زندگی / معاشرت با این افراد دیوانگی محض است

یکسری افراد در زندگی ما فقط آسیب می زنند یا اگر نفعی هم دارند در برابر زیانی که به ما وارد میکنند هیچی نیست از همین رو بهتر است بدانیم که چه کسانی را از زندگی حذف کنیم؟ در این مقاله قصد دارم شما را با چند دسته از شخصیت ها آشنا کنم که فوق العاده سمی و خطرناک می باشند پس تا آخر این مطلب با من همراه باش.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ حقیقت امر این است که ما فقط یک بار قرار است زندگی کنیم و در این مدت بسیار کم، بهتر است وقتمان را صرف افراد سمی و چیزهایی کنیم که در نهایت ما را به موفقیت برسانند و باعث تقویت ما بشوند نه اینکه هر لحظه ی عمرمان را هدر بدهند.

در این مطلب شما را با افرادی آشنا خواهم کرد که معاشرت با آنها دیوانگی محض خواهد بود و حتی یک ثانیه وقت گذاشتن برای این افراد سمی معادل یکسال ظلم کردن در حق خودتان است چه برسد به اینکه بخواهیم یک ثانیه برای آنها غصه بخوریم.

افرادی که هیچ موالاتی در گفتار و رفتار خود ندارند

اینجور افراد معمولا هیچ دقتی برروی سخنانی که به شما می گویند ندارند و اصطلاحا دارای دهنی وِل هستند و بیشتر سخنان آنها را ناسزا یا فحش در بر می گیرد؛ همینطور در رفتار و کارهایی که انجام می دهند هم هیچ مرز و حد مشخصی ندارند و نسبت به هر حرکت و رفتاری چراغ سبز نشان می دهند.


معاشرت با این نوع شخصیت ها در واقع خودزنی به شخصیت خودتان است و با رفت و آمد با چنین آدم هایی شخصیت خودتان را له خواهید کرد؛ یکی از خصوصیات بارز دیگر این نوع افراد این است که کارهای بزرگی که شما برای آنها انجام می دهید را کوچک میشمارند و کارهای کوچکی که آنها برای شما انجام می دهند را بزرگ می بینند.

بازیگران حرفه ای و نمونه

دومین دسته از افراد فوق العاده خطرناک و سمی، بازیگران حرفه ای هستند یعنی آدم هایی که نقش دروغ را خیلی قشنگ برای شما یا دیگران بازی می کنند بصورتی که کسی اصلا توانایی تشخیص درست از غلط را در برابر آنها نداشته باشد.

    وقت گذراندن با این افراد مثل این است که خودتان را در جاده ای قرار داده اید که مقصد آن همان مبدا شما بوده است در واقع شما با این کار در تمام اوقات دارید به خودتان بی احترامی می کنید و اجازه می دهید که فریب فرد روبه رو را بخورید.

شما در چنین رابطه هایی قربانی می شوید و فرد روبه رو به راحتی تمام، مهره ها را جوری میچیند که خودش می خواهد و این خودش تجاوزی است که خودتان با معاشرت با چنین افرادی اجازه داده اید تا از احساسات شما سوء استفاده کند.

    اگر دوست دارید که از احساسات شما به راحتی هرچه تمام تر سوء استفاده شود و از فریب خوردن خوشتان می آید با چنین افرادی رفت و آمد کنید.

افرادی که بیش از حد رفیق باز هستند

سومین دسته از افرادی که باید از زندگی خودمان حذف کنیم کسانی هستند که بیش از حد رفیق باز هستند؛ چنین افرادی اولویت اول آنها رفیق خواهد بود و بعد از آن نوبت به خانواده خود خواهد رسید به بیان خیلی ساده تر: منافع رفقایش بر منافع خانواده اولویت دارد.

این افراد نمی توانند تکیه گاه محکم و مورد اعتمادی برای خانواده و همسر و فرزندانشان باشند هرچند در ظاهر خیلی تکیه گاه خوبی به نظر برسند اما حقیقت مطلب چیز دیگری است.

رفاقت با افراد رفیق باز هم اصلا توصیه نمیشود بخاطر اینکه چنین شخصیت هایی معمولا انتظارات خیلی بالایی از همنشینان خود خواهند داشته تا حدی که اگر انتظارات آن ها آنطور که می خواهند به هردلیلی از طرف شما برآورده نشود شما را رسوا خواهند کرد.

    آنها به خواسته های خودشان بیشتر از خودِ شخص شما اهمیت می دهند از همین رو بیشتر از اینکه شما را در شرایط دشوار درک کنند بیشتر قضاوتتان خواهند کرد و یک روزی آن را به روی شما خواهند آورد.

در نظر آنها رفیق بامعرفت کسی است که از هر راهی خواسته دوست خود را بر طرف کند و رفیق بی معرفت کسی است که به هر دلیلی هرچند منطقی نتواند خواسته دوست خودش را برطرف کند این افراد به شدت پرتوقع هستند.

رفت و آمد با چنین شخص برای شما دلشوره هایی از این دست درست می کند که نکند نتوانم خواسته ای از آن را برطرف کنم یا از من ناراحت نشود و تا حدی این دلشوره ها تعدادشان زیاد خواهد شد که بیشتر از این که رفیق خوبی برای همدیگر باشید، بار اضافی را بر روی دوش خود حمل خواهید کرد.

افرادی که جنون رفتاری دارند

در جواب سوال اینکه با چه کسانی معاشرت نکنیم باید گفت با افرادی که کنترلی روی خشم خود ندارند

این دسته از شخصیت ها از نوعی بیماری روحی رنج می برند که در مواقع عصبانیت ممکن است دست به خون ریزی و حتی قتل هم بزنند و هیچ کنترلی بر روی رفتار های خودشان نخواهند داشت.

معاشرت کردن با چنین شخصیت های می تواند در یک لحظه تمام دار و ندار زندگی شما را به باد فنا دهد و شما را کاملا فلج کند به شدت از چنین شخصیت هایی دوری کنید.

با افراد بدبین برای همیشه خداحافظی کنید

رفت و امد با افرادی که بدبین هستند باعث میشه همیشه دیدگاه بد و منزجر کننده ای به اطرافیان خود داشته باشید و همیشه زندگی خود را در حال افسردگی طی کنید از همین جهت هیچ وقت از موقعیتی که دارید نمی توانید لذت ببرید و شما فقط نقطه های تاریک هر موقعیتی را قادر به دیدنش هستید.

افراد بدبین باعث می شوند هیچ گاه از نتوانید از زندگی لذت ببرید حتی اگر حال شما هم خوب باشد حال دلتان را به کسری از ثانیه از بین می برند توصیه میکنم برای اینکه یک زندگی دارای آرامش را تجربه کنید با اینطور افراد برای همیشه خداحافظی کنید.

اگرچه گاهی اوقات دیدن جنبه های منفی یک موقعیت خاص قسمتی از حقیقت است اما اینکه تمام حقیقت را همان نقاط منفی ببینید و قادر نباشید تا نقاط قوت آن را درک کنید باعث می شود شما واقعیت آن موقعیت را نتوانید درک کنید و در نتیجه تصمیم های اشتباه و دلسرد کننده ای هم بگیرید.

در پایان امیدوارم نهایت استفاده را از این مطلب بسیار مهم کرده باشید و فهمیده باشید که باید چه کسانی را از زندگی حذف کنیم تا هم به خودمان و هم به آن فرد کمک کرده باشیم.