۰ نفر

جادوی قدرت تجسم در برآورده شدن آرزوها!

۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰
کد خبر: 676617
جادوی قدرت تجسم در برآورده شدن آرزوها!

در این مطلب از باور عمل به قدرت تجسم و انواع تجسم آرزوها جمع آوری شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ قدرت تجسم یکی از آن بحث‌های جذابی است که شاید همه ما در طول زندگی به روش‌های مختلف سعی داشتیم راز آن را بفهمیم. در نهایت، یا یک واژه دور از دسترس و نامفهوم باقی ماند.گاهی هم تبدیل به یک قدرت ذهنی بزرگ در ما شد که راه را نشان‌مان داد و رویاهای‌مان را یکی یکی برآورده کرد.

شاید زمان آن رسیده که خانه‌تکانی اساسی در ذهن‌تان راه بیندازید و گرد و خاک‌های آن را بتکانید تا تصاویر شفاف آرزوهایتان نمایان شوند. شما به همان چیزی تبدیل می‌شوید که به آن فکر می‌کنید. روی هر چیزی تمرکز کنید، بالاخره آن را به زندگی خود می‌کشانید.

به قول آلفرد مونتاپرت: «برای انجام کارهای بزرگ باید ابتدا رویاپردازی کنیم، سپس تجسم کنیم، سپس برنامه‌ریزی کنیم… باور کنیم… عمل کنیم.»

قدرت تجسم

همین ابتدا تصور کنید که در ساحل هاوایی نشسته و در حال میل کردن نوشیدنی مورد علاقه‌تان هستید تا کشتی شخصی‌تان از راه برسد و شما را به ویلای شخصی‌تان ببرد. همین حالا شما از قدرت خاص تجسم‌تان استفاده کردید تا این چند جمله در ذهن‌تان نقش ببندد.

شاید دوره‌ای را به خاطر داشته باشید که کتاب راز و مباحث مربوط به قدرت جذب و کائنات، طرفداران زیادی پیدا کرده بود. مدتی بعد یک سوال برای عده زیادی جنجال‌برانگیز شد:


در این زمینه بخوانید؛

ذهن باز یعنی چه؟ / ذهن و فکر باز چه مزایایی داره؟

دست خودم نیست، زود عصبانی میشم؛ چیکار کنم؟

هیچی خرج نکن ولی خوش باش؛ اینجوری


«آیا این نوشته‌ها حقیقت را می‌گویند یا صرفا اطلاعات انگیزشی پوچی هستند که با زندگی واقعی فرسنگ‌ها فاصله دارند؟» این کتاب می‌گوید روی هر چیزی که تمرکز کنید، آن را جذب خواهید کرد.

اگر تا به حال آن را مطالعه نکردید، می‌توانید خلاصه کتاب راز در بوکاپو را مطالعه کنید و خودتان درباره پاسخ این پرسش‌ها قضاوت کنید. می‌خواهیم برایتان از قدرتی بگوییم که شاید بالاتر از هر کتاب انگیزشی و انرژی مثبتی است.

همین حالا که در حال خواندن این مطلب هستید، این قدرت در شما وجود دارد و شما هر روز به طور خودآگاه یا ناخودآگاه از آن استفاده می‌کنید. چه آن را بپذیرید و یا صرفا یک کلیشه بدانید، قدرت تجسم، تاثیرش را در زندگی‌تان می‌گذارد.

تصویر سازی ذهنی چیست؟ تصور کنید و به دست آورید! پیشنهاد مطالعه: تصویر سازی ذهنی چیست؟ تصور کنید و به دست آورید!

بیایید با چند مثال قضیه را روشن کنیم:

احتمالا در اطراف‌تان افرادی باشند که مدام از بیماری، درد، بی‌پولی، فقر و وضعیت اقتصادی و هزار مسئله دیگر، گله و شکایت دارند. این افراد وقتی از این وقایع حرف می‌زنند، احتمالا صحنه‌هایی را در ذهنشان مجسم می‌کنند که در آن‌ها در حال تجربه این اتفاقات هستند.

چندان تعجب‌برانگیز نیست که با این طرز تفکر، همیشه عصبانی یا ناراحت باشند. قدرت خارق‌العاده تجسم را در هر مسیری که به کار بگیرید به خدمت شما درمی‌آید.

تاثیر قدرت تجسم در بهبود عملکردآن‌ها هر شب قبل از خواب چند دقیقه‌ای با جزئیات این صحنه را در ذهن خود تصور می‌کنند و سپس به خواب می‌روند. در واقع آن‌ها، با استفاده از قدرت تجسم خود به بهبود عملکرد ورزشی‌شان کمک می‌کنند.

تجسم کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم از قدرت خلاقیت خود استفاده کنیم. در ادامه این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه این قدرت را در راستای ایجاد تغییر مثبت در زندگی‌تان به کار ببرید.

البته در نظر داشته باشید که جادویی در کار نیست. در واقع، تجسم با تاثیری که بر ناخودآگاه ما می‌گذارد، باعث می‌شود تا برای رسیدن به رویا و اهداف‌مان، مشتاق باشیم.

وگرنه اینطور نیست که شما گوشه‌ای بنشینید و خودتان را در هواپیمای شخصی‌تان تصور کنید و چند روز بعد همان هواپیما پیش رویتان باشد. بلکه کمک می‌کند تا آستین‌ها را بالا زده و برای رسیدن به آن متمرکز شوید و در کنار باوری که از تصور ذهنی آمده، دست به عمل بزنید.

تجسم خلاق چیست؟

«از هر چه که بترسی، همان سرت می‌آید». احتمالا این جمله را زیاد شنیده باشید. همه ما به صورت ناخودآگاه هر روز در حال استفاده از قدرت تجسم هستیم. زمانی را به خاطر بیاورید که نسبت به یک اتفاق، حادثه، حرف یا پیشامدی، به شدت استرس و ترس داشته‌اید و در نهایت آن اتفاق رقم خورد.

احساس شکست، چیزی است که شاید همه ما در ابعاد مختلف زندگی‌مان تجربه کرده باشیم. حقیقت این است که ما قبل از آن که اتفاق ترسناکی را در زندگی ببینیم، آن را در ذهن‌مان تجربه کردیم.

در واقع با تصویر سازی ذهنی، باورمان را نسبت به بروز این اتفاق تقویت کردیم و در نهایت دیر یا زود شاهد تجربه عینی آن بوده‌ایم. این بحث عجیب و در عین حال جالب را می‌توانید به قلم وین دایر در کتاب باور کنید تا ببینید، مطالعه کنید.

نمی‌توان منکر این شد که تجسم خلاق و صحیح می‌تواند شرایط ذهن و زندگی‌تان را ارتقا بخشیده و فرصت‌های طلایی پیش رویتان قرار دهد.

این را بپذیرید که اگر تا به امروز، جهت ذهن‌ و تصورتان به سمت اتفاقات ناخوشایند و تفکرات منفی بوده و همین نتایج را نیز دریافت کرده‌اید، باز هم می‌توانید از اینجا به بعد از قدرت تجسم‌تان استفاده کنید و نتایج دیگری را رقم بزنید.

به آن چیزی که می‌خواهید فکر کنید و تصورتان را به جهت اهداف‌تان سوق دهید تا معجزه را ببینید.

راز تجسم خلاق چیست؟

هیچ رازی در کار نیست! بله درست خواندید. هیچ راز پیچیده و جادوی سحرانگیزی وجود ندارد.

تنها باوری وجود دارد که در پی قدرت تجسم ما شکل می‌گیرد و اعمال و رفتار ما را در جهت تحقق اهداف‌مان هدایت می‌کند. تجسم، روی قدرت ذهن و ضمیر ناخودآگاه تاثیر می‌گذارد.

در واقع از آن جایی که ضمیر ناخودآگاه نمی‌تواند فرق میان واقعیت و رویا را تشخیص دهد، زمانی که تصویری را مدام در ذهن‌تان ببینید یا حرفی را مدام با خودتان تکرار کنید، ضمیر ناخودآگاه آن را می‌پذیرد و بر اساس آن، رفتار و اعمال شما را تغییر می‌دهد.

این دو راهکار برای ورود به دنیا شگفت‌انگیز و قدرتمند ذهن ناهوشیار را در مقاله ضمیر ناخودآگاه چیست در بوکاپو بررسی کردیم و پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت نکات آن را مرور کنید؛ چرا که به تجسم و تصویرسازی صحیح و افزایش آگاهی‌تان از عملکرد ضمیر ناخودآگاه کمک می‌کند.

قدرت تجسم خلاق و تصویرسازی برای خلق مشکلاتزمانی که تجسم می‌کنید که قهرمان المپیک شده‌اید و آن را با تمام جزئیات در ذهن‌تان مجسم کنید، باور و اعتماد به نفسی در شما ایجاد می‌شود که با ایمان و انگیزه بیشتری برای رسیدن به هدف‌تان پیش بروید تا در نهایت، در آن رشته ورزشی‌ قهرمان جهان شوید.

اما پیش از آن باید صدای «من نمی‌توانم» را در ذهن‌تان خاموش کنید و به خودتان ایمان بیاورید. خودباوری یکی از راه‌های افزایش اعتماد به نفس است اما چگونه می‌توان به آن رسید؟

علائم کمبود اعتماد به نفس و راهکارهای افزایش آن پیشنهاد مطالعه: علائم کمبود اعتماد به نفس و راهکارهای افزایش آن

قدرت تجسم کردن

با یک مثال ساده می‌خواهم برایتان قدرت تجسم‌سازی را شرح دهم. احتمالا فیلم معروف راکی را دیده باشید. تصور کنید به جای راکی، شما قرار است وارد رینگ مسابقه شوید و حریف را ضربه فنی کنید.

قدم‌هایتان را به سمت رینگ مسابقه ببینید. وارد رینگ شده و در حالی که شنل مخصوص را درآورده و لثه‌ محافظ را در دهان‌تان می‌گذارید، مربی در حال سفت کردن دستکش‌ بوکس شما است.

داور، شما و حریف‌تان را صدا می‌کند تا پس از دست‌دادن بازی آغاز شود. از پشت میکروفن، ابتدا اسم خودتان و سپس اسم حریف‌تان را می‌شنوید. دور تا دور داورهای بازی، به شما چشم دوختند و همه مردم منتظرند تا بازی آغاز شود. زنگ بازی به صدا درمی‌آید و شما برای حمله به سمت حریف حرکت می‌کنید … .

قدرت تجسم خلاق برای رسیدن به خواسته هانفس‌تان را رها کنید. شما تنها آن را تصور کردید. اگر یک مبارز حرفه‌ای باشید احتمالا با تصور رینگ مبارزه، عضلات‌تان منقبض شده و مشت‌هایتان آماده ضربه می‌شوند. اگر یک بالرین معروف باشید، با تصور صحنه رقص، قلب‌تان به تپش می‌افتد.

اگر که یک بازیگر تئاتر باشید، از تصور اینکه قرار است در بین جمعیتی از مردم بداهه گویی کنید، عرق سردی روی پیشانی‌تان می‌نشیند. همه این موارد، ارتعاشی است که ذهن خلاق شما با تجسمی که دارد، ایجاد می‌کند.

جادوی قدرت تجسم در برآورده شدن آرزوها!

تجسم خلاق برای رسیدن به آرزوها

نقشه‌های گنج دوران بچگی را به خاطر دارید؟ قدرت تجسم نیز مانند همان نقشه‌هایی است که می‌تواند ما را به گنج برساند. این قدرت، می‌تواند همچون قلمی باشد که چیزی را که می‌خواهیم به تصویر درمی‌آورد.

سپس انرژی را مانند رنگ در این تصویر می‌پاشد و آن را جذب می‌کند. البته برای اینکه این نقشه رنگین را به طور دقیق ببینید در ابتدا بایستی از شر افکار منفی و مزاحم خلاص شوید.

اگر پاکسازی ذهن را به درستی انجام ندهید، ممکن است احساسات منفی با تصویرسازی شما تداخل پیدا کرده و جلوی تحقق تصویر ذهنی‌ مورد نظرتان را بگیرد. کتاب شفای زندگی راهکارهای موثری برای خانه‌تکانی ذهن از افکار مزاحم و منفی دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را مرور کنید و به کار ببرید.

اگر قوانین نیوتن را به خاطر داشته باشید، طبق قانون سوم نیوتن که هر عملی، عکس العملی دارد، می‌توان گفت باورها و افکار ما، هر چیزی باشد، همان را به جهان اطراف و پیرامون نیز منتقل کرده و بازتاب آن‌ها دوباره به خود ما می‌رسد.

برای رسیدن به آرزوها کافی‌ست تجسم خلاق را به کار ببریم و ارتعاشات فکری‌مان را بر روی خواسته‌هایمان متمرکز کنیم تا در نهایت، طی اقدام و عملی که به دنبال باور به این تجسم شکل می‌گیرد، به آرزوهایمان برسیم.

تخیلات ما نامحدود است. مگر اینکه خودمان آن را محدود کنیم. نکته‌ای که در بین همه آدم‌های موفق وجود دارد، اعتقاد به جادوی ذهن و قدرت تجسم است. امکان ندارد کسی به موفقیت برسد بدون اینکه به آن باور قلبی پیدا کرده باشد.

بنابراین دست این قوه تخیل را رها کنید و بگذارید فارغ از محدودیت‌ها و منفی‌بافی‌هایی که خودمان نصیبش کردیم، برود و آزادانه در بین آرزوهایی که می‌خواهیم به آن برسیم، بچرخد. این کار به مرور باعث می‌شود که احساس کنید رویایتان برآورده شده و شما در فاصله کمی از آن قرار گرفتید.

در نهایت آن رویا به شما می‌رسد. چرا که خودتان را قبلا لایق رسیدن به آن دیده و باور کردید. اما دادن این آزادی عمل به ذهن برای اغلب ما کار سختی است. کتاب بی حد و مرز کمک‌تان می‌کند تا به ذهنیت بی حد و مرزی برسید و جادوی ذهن‌تان را به کار ببرید.

آموزش تجسم ذهنی

صبوری کنید. قرار نیست یک شبه به هرچیزی که تجسم کرده‌اید برسید. تنها مرتب و مستمر به تمرینات تجسم ذهنی خود ادامه دهید و خسته نشوید. در ادامه بایستی چند قدم را در پیش بگیرید:

انتخاب هدف مناسب

قبل از هر چیزی باید هدفی مشخص را در نظر بگیرید. بنابراین روش صحیح برای هدف‌گذاری را پیش بگیرید و هدفی واقع بینانه انتخاب کنید که آتش اشتیاق را در دلتان شعله‌ور می‌کند و می‌خواهید به آن برسید.

هدف در زندگی چیست؟ ۶ روش مهم برای تعیین اهداف چه هستند؟ پیشنهاد مطالعه: هدف در زندگی چیست؟ ۶ روش مهم برای تعیین اهداف چه هستند؟

پاکسازی ذهن از افکار منفی

حالا در مکانی آرام بنشینید و اجازه ندهید چیزی حواس‌تان را پرت کند، چشمان‌تان را ببندید. می‌توانید در وضعیت مدیتیشن قرار گرفته و آرام و هوشیار تفکر کنید. تمام جزئیات را مشاهده کنید.

خودتان را ببینید که به هدف‌تان رسیده‌اید و احساس رسیدن به آن هدف را نیز تجربه کرده‌اید. ترس را از ذهن خلاق و منعطف‌تان دور کنید و از افکار منفی فاصله بگیرید. پیتر هیمل من در کتاب مرا بیرون بیاور توضیح داده که چطور این کار را انجام دهیم.

عادت به نگرش مثبت

این کافی نیست که تنها ذهنمان را از افکار منفی پاک کنیم. اگر آن را با گفتگوهای مثبت پر نکنیم، ممکن است دوباره دچار هجوم فکرهای مزاحم شود. برای بالارفتن قدرت تجسم باید نگرش مثبت را در خودتان تبدیل به یک عادت کنید.

خوش‌بینی یک مهارت است که باید آن را آموخت. نکات کتاب خوش‌بینی اکتسابی این نگرش را در ما ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا طرز فکر جدیدمان، حتی در شرایط سخت مثبت باقی بماند.

آموزش تصویرسازی ذهنی

چند مورد را در این تجسم سازی به خاطر داشته باشید:

    خودتان را به دید سوم شخص نگاه نکنید. بلکه باید تجسم را از دید اول شخص یعنی از دید خودتان انجام دهید.

    تصویرسازی را طوری انجام دهید که گویی همه چیز واقعی است. در واقع باید با تمام وجود احساس کنید که رسیدن به خواسته و آرزویتان چه احساسی به شما می‌دهد.

باید آن را با تمام حواس‌تان لمس کنید. به یک تصویر واقعی برسید تا ذهن‌تان آن را باور کند. هرچقدر جزئیات را واضح‌تر ببینید ذهنتان راحت‌تر می‌تواند در تحقق این تصور یاری‌تان کند و قدرت تجسم شما هم بیشتر می‌شود.

    به تمرین‌تان ادامه دهید. نتیجه در استمرار و دوام است. این امر در مورد مهارت تجسم نیز صادق است. هر زمان حواس‌تان پرت شد، اشکالی ندارد، دوباره برگردید و متمرکز، تجسم سازی‌تان را ادامه دهید.

استمرار در کارها، همان معجزه‌ای است که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب با محاسبات دقیقی بر آن تاکید می‌کند.

تجسم خلاق برای شغل

همین حالا شغل دلخواه‌تان را با تمام جزئیات تصور کنید. نوع کار، محیط کارتان، همکاران‌تان، حتی لباس‌هایی که پوشیده‌اید، اتاق‌ و میز کار، درآمدی که به حسابتان واریز می‌شود.

تمام این موارد را با جزئیات کامل تصور کنید. تمام این جزئیات را روی یک کاغذ بنویسید. نکته‌ای که در این تجسم سازی وجود دارد، تنها خواستن و دیدن آن چیزی که می‌خواهید نیست.

شما با تجسم جزئیات شغل مورد نظرتان، این باور را در خود تقویت می‌کنید که لایق رسیدن به آن جایگاه شغلی هستید. اما اگر هنوز نمی‌دانید برای چه کاری ساخته شده‌اید یا از شغل‌تان چه انتظاری دارید، نخواهید توانست تصویر دقیقی از آن در ذهنتان بسازید.

قدم اول کشف این است که اصلا چه چیزی از شغلتان می‌خواهید؟ نکات کتاب یافتن جوهر درون به شما کمک می‌کند تا اهداف شغلی‌تان را پیدا کنید.

تجسم خلاق برای ازدواج

“ تمام مردها عین هم هستند… دختر خوب پیدا نمی‌شود…همسر ایدئال من وجود ندارد…” احتمالا این جملات برایتان آشنا باشد. تمام این گفته‌ها یا پیش‌بینی‌ها نوعی تجسم هستند که ناخواسته، ارتعاشاتی را در خلاف جهت خواسته‌های ما به جهان می‌فرستند.

برای اینکه بدانید چه کسی مناسب شما است، ابتدا باید خودتان را بشناسید تا شریک عاطفی نامناسبی را آرزو و تجسم نکنید.

خودشناسی چیست و چگونه خودمان را بهتر بشناسیم؟ پیشنهاد مطالعه: خودشناسی چیست و چگونه خودمان را بهتر بشناسیم؟

باید به طور واضح و با جزئیات کامل، فرد ایده‌ئال‌تان را تصور کنید. حتی احساس خوبی که از بودن در کنار همسرتان، تجربه می‌کنید، احساس مسئولیت‌پذیری و همدلی او، به طور کامل باید در تجسم‌های شما وجود داشته باشد.

جوری تصور کنید که انگار همه چیز واقعی است. به این ترتیب، احساس‌تان قدرت بیشتری می‌گیرد. تصور کنید که دل‌تان می‌خواهد در برخورد اول چطور به نظر برسید؟ در این مقاله از بوکاپو خواهید دانست که چطور در برخورد اول تصویر مثبتی از خود برجای بگذارید.

حالا در حالت مدیتیشن قرار گرفته و چند نفس عمیق بکشید. تجسم‌ خلاق‌تان را طوری به کار بگیرید که انگار به هدف‌تان رسیدید و فرد مورد نظر در کنارتان قرار دارد.

ازدواج

تجسم خلاق ثروت

به بخش جذاب تجسم ثروت می‌رسیم. شاید برایتان جالب و البته عجیب باشد اگر بدانید داشتن یک ذهن فقیر است که فرد را فقیر می‌کند. همانطور که یک ذهن ثروتمند می‌تواند فرد را به ثروت برساند.

داشتن تفکر ثروتمند نکته‌ای است که شاید در هیچ کجا به ما آموزش داده نشده است. در عوض با خواندن کتاب بیندیشید تا ثروتمند شوید، با تجربه موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد آشنا می‌شوید که راه‌های رسیدن به ذهن ثروتمند را به شما نشان می‌دهد.

قدرت تجسم خلاق ثروت به شما می‌گوید همان چیزی نصیب‌تان خواهد شد که انتظارش را دارید. بنابراین اگر معتقد هستید که تا آخر عمر باید پول قسط و وام بدهید و با حقوق کارمندی روزگارتان را سر کنید، عملا هم چنین اتفاقی می‌افتد.

مگر اینکه تجسم خلاق‌تان را در جهت مخالف پیش گرفته و آنقدر تجسم را ادامه دهید تا باور کنید شایسته ثروتمندبودن هستید. در نهایت در مسیر قرار گرفته و فرصت‌هایی را خواهید دید که تا قبل از این برایتان مشخص نبودند.

تاثیر قدرت تجسم در زندگی

این قدرت شگفت انگیز از لحاظ علمی نیز ثابت شده است. به این ترتیب، روی سیستم عصبی ما تاثیرگذار است. این قضیه را با تمرین و مثالی برایتان ثابت می‌کنیم:

مبارزان حرفه‌ای ورزش‌های رزمی، زمانی که در حال تجسم رینگ مسابقات هستند، ضربان قلب‌شان بالاتر رفته و احتمالا در حرکات بدن‌‌شان نیز حرکت‌هایی از چیزی که در حال تجسم آن هستند، دیده می‌شود.

در واقع با تجسم کارها، اقدامات و فعالیت‌ها، همان عصب‌هایی فعال می‌شوند که در هنگام انجام دادن کارها در واقعیت فعال می‌شوند. مفهوم ان ال پی یکی از تکنیک‌های روانشناسی است که به ایجاد توازن بین مهارت‌های زندگی و بهبود روابط کمک می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با این تکنیک می‌توانید کتاب برنامه ریزی عصبی – کلامی را مطالعه کنید. از آن جایی که تجسم بر روی شبکه‌های عصبی و ذهن ناخودآگاه تاثیر می‌گذارد، بنابراین قدرت آن را در زندگی نمی‌توان نادیده گرفت.

افکار و احساسات ما از انرژی ساخته شده است. زمانی که بر روی فکری تمرکز کرده و یا صحنه‌ای را تجسم می‌کنید این انرژی باعث انگیزش درونی می‌شود که در نهایت نتیجه آن را در زندگی واقعی نیز خواهیم دید.

اگر می‌خواهید تیر نهایی را به قاتل آرزوهایتان بزنید، از قدرت نوشتن در کنار تجسم بهره بگیرید. نوشتن معجزه می‌کند و می‌تواند کلید ورود به دروازه آرزوهایتان باشد. کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به خوبی بیان کرده که چگونه مکتوب‌کردن خواسته‌ها، به تحقق آن‌ها کمک معجزه‌آسایی می‌کند.