۰ نفر

ریشه‌ی کمرویی‌را می‌توان از بین برد

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۲۰
کد خبر: 462097
ریشه‌ی کمرویی‌را می‌توان از بین برد

یک روانشناس گفت: ریشه‌ی کمرویی‌تان را می‌توان از بین برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سپهوندی اظهار کرد: کم رویی مشکلی است که ممکن است مانع بسیاری از موفقیت‌های فرد شود و عاملی نیز هست که ممکن است فرد برای فرار از آن به دامان پرمخاطره سوءمصرف مواد روی آورد.

وی ادامه داد: دوره نوجوانی در زندگی انسان از اهمیت خاصی برخوردار است. اهمیت آن مربوط به بحران‌هایی است که در این زمان برای انسان به وجود می‌آید.

سپهوندی افزود: کم‌رویی یعنی خود توجهی فوق‌العاده و ترس از مواجه شدن با دیگران؛ زیرا کمرویی، ترس یا اضطراب اجتماعی است که در آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعی گریز دارد.

این روانشناس گفت: ریشه‌ی کمرویی‌تان هر چه باشد، باز هم می‌توان آن را از بین برد. کمرویی ریشه در تفکر دارد و شما می‌توانید طرز تفکرتان را تغییر دهید.

وی خاطرنشان کرد: افراد خجالتی از نظر فیزیولوژیک خصوصیاتی دارند که در اعمال و رفتار آن‌ها ظاهر می‌شود و تشدید ضربان قلب، سرخ شدن چهره، اختلالات تنفسی، تغییرات صدایی به هنگام صحبت و... از جمله این عوامل است.

سپهوندی یادآور شد: خود توجهی بیشتر از حد، ضعف اعتماد به نفس، عدم برخورداری از ابتکار عمل و خلاقیت‌های ذهنی از جمله این رفتارها در میان نوجوانان است و اگر این مشکل در دوران نوجوانی حل نشود ممکن است فرد تا پایان عمرشان خجالتی باقی بمانند.