۰ نفر

اعتراض شدید تام هنکس به کسانی که ماسک نمی‌زنند +عکس

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۹
کد خبر: 450701
اعتراض شدید تام هنکس به کسانی که ماسک نمی‌زنند +عکس

«تام هنکس» ستاره نام‌آشنای هالیوودی که چندی پیش به کرونا مبتلا شد و بهبود پیدا کرد در نشست مطبوعاتی فیلم جدیدش با انتقاد از رعایت نشدن موارد بهداشتی توسط بعضی از مردم گفت: شرم بر شمایی که ماسک نمی‌زنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تام هنکس در نشست مطبوعاتی فیلم سگ تازی (Greyhound) گفت: برای دیدن فردا فقط سه کار از دستمان برمی‌آید: زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها. رعایت این موارد آنقدر ساده است که شرم بر کسی باد که نمی‌تواند از پس انجام چنین کارهای ابتدایی‌ای برآید.

هنکس ماه مارس (اسفند، ۹۸) برای بازی در نقش الویس پریسلی در فیلم بعدی باز لورمن به همراه همسرش ریتا ویلسون، به استرالیا سفر کرده بود که تست کرونای آنها مثبت اعلام شد. این زوج هنرمند پس از بهبود به آمریکا برگشته و پلاسمای خود را برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا اهدا کردند. حالا این ستاره هالیوودی برنده جایزه اسکار از مردم می‌خواهد با زدن ماسک و رعایت موارد بهداشتی نقش خود را در کمک به مهار این ویروس مرگبار ایفا کنند.

توصیه هنکس به استفاده از ماسک همزمان با آن مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر بیشتر ایالت‌های آمریکا با افزایش قابل توجه در آمار مبتلایان به کرونا روبه‌رو شدند. نزدیک به دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تاکنون در امریکا به این بیماری مبتلا شده و ۱۳۲ هزار نفر از آنان درگذشته اند. 

تام هنکس

ویروس کرونا موسوم به  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت استفاده شود اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را مسافران ورودی از اروپا دانست و ۱۴ ماه مارس (۲۳ اسفند گذشته) ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع کرد.