۰ نفر

چند ایده برای کم کردن هزینه دکوراسیون خانه

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۵
کد خبر: 414804
چند ایده برای کم کردن هزینه دکوراسیون خانه

اگر به تغییر و تحول در خانه علاقه داریم و در عین حال می‌خواهیم هزینه زیادی را به‌خودمان تحمیل نکنیم، ایده‌هایی به ما این امکان را می‌دهند که در ماه‌های پیش رو تا عید، این کار را انجام دهیم.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، بعضی اوقات از خانه‌مان خسته می‌شویم، تغییر دکوراسیون می‌دهیم و بازهم راضی نمی‌شویم. شاید بسیاری از خانه‌های ما امکان تغییر دکور هم نداشته باشند، زیرا اغلب متراژ بزرگی ندارند و خرج کردن برای تنوع و تغییر در دکور خانه چندمین اولویت ما محسوب می‌شود. به همین علت می‌توانیم برای خانه با هزینه اندک، تنوع و دلخوشی ایجاد کنیم و به استقبال سال نو برویم.

یکی از این روش‌ها رنگ کردن دیوارهای خانه است. خرید یک یا چند سطل رنگ و چند فرچه مناسب برای رنگ‌آمیزی می‌تواند ایده خوبی برای نو کردن فضای خانه باشد. همه ما جسته و گریخته رنگ‌کردن را بلد هستیم،  اما وقت کافی برای این کار نداریم. روزهای پنجشنبه و جمعه می‌تواند زمان مناسبی برای رنگ‌کردن یک اتاق و به تناوب روزهای تعطیل در هفته‌های بعد، برای رنگ‌کردن اتاق یا پذیرایی خانه باشد. نترسید و کار را همین الان شروع کنید.

شرکت‌ها و مؤسساتی هستند که وسایل دکوری ارزان‌قیمتی تولید می‌کنند که در عین تازه بودن ایده‌هایی که در تولید محصولاتشان به‌کار می‌برند، قیمت کالای عرضه‌شده‌شان هم اقتصادی است. این محصولات می‌تواند فضای خانه شما را دگرگون کند. مهم این است که هرکالایی را درست در جایی که باید باشد قرار دهید و به‌اصطلاح هارمونی فضای خانه را با آن سر و شکل دهید.

بیشتر ما در خانه‌های خود، گل‌وگلدان داریم و معمولا گلدان‌ها را در بالکن خانه‌ها یا پاسیوها نگهداری می‌کنیم و از این رو، شادابی ونشاطی که یک گل در خانه ایجاد می‌کند را از دست می‌دهیم. سعی کنید با استفاده از گلدان‌هایی که با محیط‌های آپارتمانی سازگاری بالایی دارند، فضای خانه را با نشاط و رنگارنگ کنید. مهم نیست چه گلی انتخاب می‌کنید، اما اندازه گلدان باید مناسب با فضای محلی باشد که قرار است گلدان در آنجا نگهداری شود؛یعنی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک.

خیلی وقت‌ها وسایلی در خانه داریم که به آنها توجه نمی‌کنیم. معمولا در هر خانه‌ای مبلمان وجود دارد. کوسن بیشتر مبلمان‌ها بعد از مدتی از بین می‌رود. می‌توان با تهیه چند کوسن رنگی و جابه‌جا کردن مکان مبلمان، فضای تازه‌ای در خانه ایجاد کرد. با وسایل دیگر مانند تغییر رومیزی و... هم می‌توان همین رویه را در پیش گرفت و با احیای آنها، طراوت خانه را دوچندان کرد.

بطری‌های نوشیدنی‌های مختلف، رنگ‌های گوناگونی دارند. با خرج کمی ابتکار و استفاده از ایده‌های تازه می‌توان این بطری‌ها را با چینشی زیبا به اشکال مختلف روی دیوار خانه نصب و از آنها به‌عنوان تزئین‌های موقت استفاده کرد. این کار، هم به متفاوت شدن فضای خانه کمک می‌کند و هم به پرورش ایده‌های جدید در ذهن شما منجر می‌شود.