۰ نفر

چه کنیم که رابطه با همسرمان ، خوب بپزد؟!

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۷:۱۴
کد خبر: 395331
چه کنیم که رابطه با همسرمان ، خوب بپزد؟!

همه زن و شوهرها دوست دارند با هم صمیمی‌تر شوند تا احساس خوشبختی بیشتری کنند اما معمولا چون تعریف دقیق این عبارت را نمی‌دانند، به این مهم دست پیدا نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، صمیمیت از آن دسته ویژگی‌های دوست‌داشتنی است که اگر زن و شوهرها با راهکارهای افزایش آن در زندگی‌مشترک آشنا باشند، خطرات بسیار کمتری، آینده و پایداری زندگی شان را تهدید خواهد کرد.

صمیمیت به احساس نزدیکی، رودربایستی نداشتن و شریک شدن در دنیای خصوصی دیگری گفته می‌شود. افرادی که با یکدیگر صمیمی می‌شوند، می‌توانند بدون کنترل کردن یکدیگر با هم ارتباط برقرار کنند، حرف دل‌شان را به یکدیگر بگویند و ارتباطی عاشقانه، دوستانه و لذت‌بخش با همدیگر داشته باشند.

صمیمیت شامل 8 قسمت است.

شکل پخته صمیمیت که در ارتباط بین زن و شوهر دیده می‌شود، شامل هشت قسمت است: «همکاری صمیمانه زوج‌ها با هم؛ تعهد و پایبندی آن‌ها به یکدیگر و زندگی ‌مشترک شان؛ رضایت از رابطه عاطفی و احساس استقلال زن و شوهر برای ارتباط با خانواده و دوستان؛ بالا بودن اعتماد به نفس و عزت نفس زن و شوهر، به میزانی که زوج‌ها می‌توانند عقاید و نگرش‌های خود را ابراز، اختلاف‌نظرهای خود را حل و فصل و احساسات و عواطف خود را برای یکدیگر بدون داشتن هیچ دغدغه‌ای بیان کنند.»

چرا صمیمی شدن با همسر مهم است؟

صمیمیت باعث می‌شود ارتباط بین زن و شوهر محکم‌تر شود و آن‌ها به یکدیگر وفادارتر و متعهدتر باشند. زن و شوهرهای صمیمی بیشتر با هم می‌سازند، از زندگی مشترک خود راضی‌تر هستند و زندگی‌شان دوام بیشتری دارد و دلیلش این است که صمیمیت، حال کلی رابطه را خوب می‌کند. وقتی حال کلی رابطه خوب شود، معمولا توجه بیشتری به یکدیگر خواهند داشت و کمتر از هم دلخور خواهند شد.

4 توصیه برای افزایش صمیمیت در زندگی‌مشترک حالا که اهمیت صمیمیت با همسر برایتان روشن شد، راهکارهای رسیدن به آن را بررسی می‌کنیم.

1-خود را مشتاق سازش نشان دهید

شما و همسرتان یک گروه هستید؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید در کنار هم باشید. پس وقتی نیمۀ دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم‌ نگیرید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم‌گیری کنید درباره همه چیز، خواه آن موارد کوچک یا بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.

2-در برابر انتقادها به سرعت موضع نگیرید

هرچه شما صریح‌تر و روشن‌تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته‌هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه‌تری خواهید داشت. همچنین باید سعی کنید به همسرتان و نیازهایش توجه کنید، آن‌چه را می‌گوید درست و کامل بشنوید، در برابر انتقادهایش به سرعت موضع دفاعی نگیرید و هنگام بروز مشکلات و سوءتفاهم‌ها فقط وی را مقصر و مسئول ندانید تا بخش بزرگی از راه رسیدن به صمیمیت با همسرتان را پیموده باشید.

3-کنار هم بودن‌های دو نفره را جدی بگیرید

یکی از کارهایی که به افزایش صمیمیت شما منجر می‌شود، تلاش برای ساختن یک فضای دو نفره و خصوصی است. گاهی قید بودن در کنار دوستان و خانواده و حضور در جمع را بزنید و فضایی بسازید که فقط شما و همسرتان در آن حضور داشته باشید. اگر فرزند دارید، گاهی چندساعتی از یک فرد معتمد بخواهید از فرزندتان مراقبت کند تا شما و همسرتان با هم وقت بگذرانید. در این فضای دو نفره مهم نیست دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهید، مهم با هم بودن شماست. با هم بیرون رفتن، تفریح و مسافرت کردن، مشارکت در فعالیت‌هایی همچون آشپزی، تعمیر وسایل منزل و نظافت می‌تواند نمونه کارهایی باشد که در این فضای دونفره، شما و همسرتان انجام می‌دهید.

4-کل‌کل کردن را فراموش کنید

متاسفانه بعضی همسران برداشت‌های اشتباهی از صمیمیت دارند و مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. برخی از همسران برای ایجاد صمیمیت از الفاظ محبت‌آمیز و خودمانی بیشتر استفاده می‌کنند اما باید بین صحبت صمیمانه و صحبت کردن خارج از چارچوب و شأن خانواده تفاوت قائل شد. این‌که افراد به بهانه صمیمی بودن از هر لفظی که به زبان‌شان می‌آید، بدون توجه و فکر استفاده کنند، واقعا خطرناک است. شما و همسرتان هر قدر هم با یکدیگر صمیمی باشید نباید حتی وقتی تنها هستید با یکدیگر خارج از حوزه ادب صحبت کنید. آن‌چه باعث می‌شود مرز بین صمیمیت و بدون فکر صحبت کردن از بین برود، گاهی تنها شوخی‌های روزمره و به اصطلاح کل کل کردن‌هاست. این شوخی‌ها ادبیات محاوره‌ای خاص خود را دارد که بین برخی نوجوانان و دوستان درکوچه وخیابان رد و بدل می‌شود و بیشتر بیانگر شخصیت نازل اجتماعی است. استفاده از این الفاظ اصلا در شان و حرمت رابطه زوج ها نیست.