۰ نفر

تا ۱۲ سال دیگر؛

نخستین نوزاد در فضا متولد خواهد شد

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 388111
نخستین نوزاد در فضا متولد خواهد شد

موسس یک استارت آپ ادعا می کند تا ۱۲ سال دیگر نخستین نوزاد در فضا متولد می شود. البته مادر دوران بارداری را در فضا نمی گذراند فقط طی ماموریتی ۲۴تا ۳۶ ساعته در مدار زمین وضع حمل می کند.

به گزارش دیلی میل،  تا ۱۲ سال دیگر نخستین نوزاد در فضا متولد می شود. اگبرت ادلبروک موسس و مدیر ارشد اجرایی SpaceBorn United اعلام کرد این شرکت مشغول طراحی ماموریت هایی برای وضع حمل زنان باردار در مدار زمین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، البته در حال حاضر هدف این شرکت طی کردن دوران بارداری مادر در  فضا نیست بلکه قرار است ماموریت مذکور ۲۴تا ۳۶ ساعت باشد.

ادلبروک هنگام سخنرانی در نخستین  کنگره فضا و علم  آسگاردیا در آلمان  اشاره کرد چنین ماموریتی احتمالا تا ۲۰۳۱ میلادی انجام می شود.

SpaceBorn United استارت آپی است که در زمینه تولید مثل انسان در فضا تحقیق می کند و روی فناوری های کمکی برای این منظور تمرکز کرده است.

او در این باره گفت: در حال حاضر تولد نوزاد فقط در قسمت پایینی مدار زمین و طی فرایندی گزینشی امکانپذیر است.

قسمت پایینی مدار زمین تا ارتفاع ۲ هزار کیلومتری یا کمتر سیاره خاکی به حساب می آید. 

در این کنگره به برخی شرایط در نظر گرفته شده برای زنان باردار و تیم پزشکی  نیز اشاره شد.

زنانی واجد شرایط شرکت در این ماموریت هستند که قبلا دو بار بدون هیچ مشکلی زایمان کرده باشند و البته بدن آنان به طور طبیعی نسبت به اشعه های فضایی مقاومت بالایی داشته باشد. به گفته ادلبروک وضع حمل زنان در فضا را می توان مانند زایمان زنانی که با روشIVF باردار شده اند، برنامه ریزی کرد.

البته برنامه ریزی آن کار مشکلی است. به طور مثال اگر آب وهوای فضایی مناسب نباشد یا عملیات پرتاب کپسول زن باردار به تعویق بیفتد،  چنین روشی مشکل ساز می شود. او در این باره می گوید: ما می توانیم عملیات را با یک زن باردار شروع کنیم.  احتمالا  ۳۰ زن در این برنامه شرکت کنند.

ادلبروک همچنین اشاره کرد تخمین او از زمان تولد نخستین نوزاد در فضا تا ۱۲ سال دیگر به میزان سرمایه گذاری و توسعه فناوری بخش توریسم فضایی وابسته است.