۰ نفر

آماده‌ای به مدرسه برگردی؟!

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۳
کد خبر: 381677
آماده‌ای به مدرسه برگردی؟!

اگر این روزها برای رفتن به سر کلاس آماده می‌شوید، تایید خواهید کرد که تعطیلی تابستان و گذراندن روزهای بدون دغدغه، به احتمال زیاد کل عادت‌های روزمره شما را تغییر داده است و با شروع مدرسه برای‌تان سخت خواهد بود تا بتوانید خود را دوباره با شرایط جدید وفق دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا آغاز خوب و پرنشاطی را برای سال تحصیلی جدید داشته باشید.

   درس‌های سال قبل‌ را مرور کنید

اگر برای مدت زمان طولانی مطالعه نداشته اید، بهترین کار این است که در چند روز باقی مانده خلاصه درس‌های سال قبل را به صورت روزنامه‌وار نگاهی بیندازید تا ذهن را برای پذیرش مسائل جدید آماده کنید.

   کتاب‌های امسال را بررسی کنید

یکی از رموز موفقیت در هر کاری، آینده نگری است. بنابراین باید آن چه را که در سال تحصیلی جدید یاد خواهید گرفت، فهرست کنید و برای هر یک از درس‌ها با توجه به شناختی که از خودتان دارید و سخت بودن آن درس، برنامه‌ریزی کنید که می خواهید چگونه آن کتاب را مطالعه کنید تا دردسر کمتری در یادگیری‌اش داشته باشید.

   در هیچ درسی نباید ضعیف باشید

به عنوان یک هدف مهم برای خودتان، تصمیم بگیرید که امسال در هیچ درسی ضعیف نباشید. اگر می‌خواهید در معدل‌تان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشید و سال گذشته در یک یا حتی چند درس ضعیف بودید، همین الان به دنبال تقویت آن درس‌ها به صورت پایه‌ای باشید. در این زمینه، یک مشاور تحصیلی می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

   وابستگی به موبایل راکاهش دهید

موبایل و لپ‌تاپ وسایلی هستند که حواس شما را پرت می‌کنند. به خصوص که ساعت زیادی را برای استفاده از آن‌ها اختصاص داده‌اید پس تا آن‌جا که می‌توانید ساعات کار با آن‌ها را کم کنید.

   ساعت خواب‌تان را تنظیم کنید

از آن جا که خواب در میزان یادگیری‌تان تاثیرگذار است، تنظیم ساعت خواب بسیار مهم است. پس از الان، شب‌ها زود بخوابید تا خواب شما در چند روز باقی مانده تا سال تحصیلی تنظیم شود.

   4 توصیه به والدین دانش آموزان

فرزند شما بیش از سه ماه مشغول سرگرمی بوده  بنابراین انجام مجدد وظایف مدرسه برایش خوشایند نیست. به همین دلیل چند توصیه به شما داریم.

چند روز قبل از ورود به مدرسه، با او درباره مدرسه حرف بزنید. برایش توضیح دهید که رفتن به مدرسه چه مزایایی دارد. گفت‌وگوهایتان باید مطابق با شخصیت و سن فرزندتان باشد. مثلا همکلاسی‌هایش را دوباره می‌بیند و با همکلاسی‌های جدید آشنا می‌شود، به فعالیت‌های جدیدی پی می‌برد و چیزهایی را یادمی‌گیرد که به رشد او کمک می‌کند.

برای فرزندانتان هیجان مثبت رفتن به مدرسه را ایجاد کنید. مدرسه رفتن در مقایسه با خیلی کارهای دیگر، بهتر و جذاب‌تر است. به آن‌ها لبخند بزنید و یادآوری کنید که چقدر خوشبخت هستند.

مطمئن شوید که فرزندتان در وضعیت مناسبی از لحاظ سلامت جسم و روان قرار دارد. هم سلامتی جسم و هم روان، لازمه موفقیت در سال تحصیلی است. خرید نوشت افزار و سایر لوازم مورد نیاز برای مدرسه را فراموش نکنید و در این زمینه، حتما از خودش هم نظر بخواهید.