۰ نفر

معضل عروس در خاندان سلطنتی انگلستان +عکس

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱:۵۵
کد خبر: 370227
 معضل عروس در خاندان سلطنتی انگلستان +عکس

۱۹ می‌٢٠١٨ میلادی، وقتی ناقوس‌های کلیسای سنت جرج لندن به نشانه ازدواج شاهزاده هری با مگان مارکل بازیگر و ‏مدل مطلقه آمریکایی به صدا درآمدند، بسیاری از انگلیسی‌های متعصب در دل ملکه انگلستان را به سبب صدور اجازه این ‏ازدواج سرزنش کردند چه آن‌که عقیده داشتند شأن خاندان سلطنتی با این ازدواج خدشه‌دار شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، اما احتمالا اکثر آن‌ها ‌خاطرشان نبود که این تابوشکنی یعنی ازدواج اعضای درجه یک خاندان پادشاهی بریتانیا با زنان مطلقه از ١٤‌سال پیش و ‌با ازدواج پدر شاهزاده هری یعنی پرنس چارلز ولیعهد انگلستان با کامیلا پارکر زنی مطلقه و متولد لندن آغاز شده بود.
16
٨٣ ‌سال پیش ادوارد هشتم تاج پادشاهی انگلستان را به خاطر ازدواج با یک مطلقه آمریکایی به برادر خود جرج ششم (پدر ملکه ‌فعلی انگلستان) واگذار کرد، اما امروز اگر یکی از اعضای این خاندان با مطلقه‌ها ازدواج نکنند گویی اتفاقی عجیب رخ داده ‌است! ‌

ازدواج مقابل چشم ٧٥٠‌میلیون نفر

اما همیشه هم اوضاع به این بدی نبوده و خاندان سلطنتی انگلستان ازدواج‌های پرطمطراق هم در تاریخ خود داشته‌اند. مثلا ‌همین چندی قبل، در آوریل ٢٠١١ میلادی ازدواج شاهزاده ویلیام با کیت میدلتون تقریبا همان چیزی بود که ملکه کهنسال ‌بریتانیا انتظارش را داشت و احتمالا او را به یاد سال‌های دور و مراسم ازدواج پسرش چارلز با مادر شاهزاده ویلیام یعنی ‌پرنسس دایانا انداخت.

14

ازدواجی که امروز سالگرد برگزاری آن است و به موجب آن ٣٨‌سال پیش در چنین روزی، ‌برابر ٢٩ جولای ١٩٨١ میلادی، پرنس چارلز ولیعهد انگلستان با دایانا اسپنسر پیوند زناشویی بست. این مراسم در کلیسای ‌جامع سنت پل برگزار شد و علاوه بر ٦٠٠‌هزار نفری که در خیابان‌های اطراف کلیسا با ذوق و شوق منتظر به صدا ‌درآمدن ناقوس‌ها بودند، ٧٥٠‌میلیون نفر نیز در سراسر جهان به شکل مستقیم جزییات مراسم را از طریق صفحه تلویزیون ‌دنبال می‌کردند. ‌

مرگ دایانا، مقدمه تابوشکنی کامیلا

ازدواجی که در زمان خود باشکوه‌ترین مراسم پیوند بین دو نفر در جهان به شمار می‌رفت، ١٥‌سال بیشتر دوام نیافت و ‌پرنس چارلز و پرنسس دایانا در آگوست ١٩٩٦ میلادی با موافقت ملکه از یکدیگر جدا شدند. این درحالی بود که آن‌ها از ٤ ‌سال پیش جدا از هم زندگی می‌کردند و طی این مدت اخباری مبنی بر ارتباط پرنس چارلز با دوست سابق خود کامیلا پارکر ‌در رسانه‌های انگلیسی منتشر می‌شد.

15

مرگ دایانا یک‌سال پس از طلاق یعنی در آگوست ١٩٩٧ میلادی علنی‌تر شدن رابطه ‌ولیعهد انگلستان و کامیلا پارکر که‌سال ١٩٩٥ از همسر خود جدا شده بود را در پی داشت. اخباری که از اندرونی خاندان ‌سلطنتی به بیرون نشت می‌کرد، نشان از آن داشت که ملکه به هیچ عنوان موافق ازدواج پسرش با یک مطلقه نیست خصوصا ‌که تجربه دایانا چشم ملکه را از عروس ترسانده بود.
 
17
اما نهایتا اصرار پسر بر انکار مادر چربید و کامیلا پارکر با عنوان ‌سلطنتی دوشس کورنوال در آوریل ٢٠٠٥ میلادی عروس ملکه انگلستان شد.