۰ نفر

5عادت عجیب بتهوون

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۵۲
کد خبر: 351077
5عادت عجیب بتهوون

بتهوون با نام کامل لودویک ون بتهوون یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی است که حتی اگر نوازنده یا اهل موسیقی نباشید بارها نام وی را شنیده‌اید. اما کمتر فردی از عادات عجیب بتهوون خبر دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بتهوون آهنگساز سرشناس آلمانی یکی از محبوب ترین موسیقی دان ها در سطح جهان است که هر روز آوای موسیقی هایی که ساخته اوست در گوشه و کنار جهان شنیده می شود. بتهوون 5 عادت عجیب و جالب داشت که با هم این عادات را مرور می کنیم:

بتهوون به شلختگی عادت داشت

شاید باورنکردنی باشد که فردی با این حجم استعداد و توانایی آهنگسازی شلخته باشد. اما حقیقت این است که بتهوون به شدت نامرتب بود. تا جایی که وقتی غذا می خورد روزها ظرف های کثیف را اطراف خود رها می کرد. او حتی از مرتب شدن وسایل خود نفرت داشت و کمتر پیش می امد اجازه دهید اطرافیانش دستی به کاغذ نت هایش بزنند.

بتهوون صورتش را اصلاح نمی کرد

بتهوون تا حدودی خرافی بود و تصور می کرد اگر صورتش را دائم اصلاح کند استعدادهای خود را از دست می دهد. بتهوون با همین فرضیه صورت خود را اصلاح نمی کرد یا به ندرت و در صورت اجبار مثلا در هنگام دیدار با نجبا و بزرگان این کار را انجام می داد.

حساسیت بتهوون روی قهو

بتهوون به شدت روی تهیه قهوه خود حساسیت داشت. وی معتقد بود هیچ قهوه ای ارزش خوردن ندارد مگر آن که از 60 دانه قهوه تهیه شده باشد. جالب است که او با هوش بالای خود به سرعت تشخیص می داد این قهوه بر اساس میل و علاقه او تهیه شده یا نه.

بتهوون وسواس شدید داشت

بتهوون روی فعالیت های خود وسواس شدیدی داشت تا جایی که هرگز عادت نداشت یک قطعه را به سرعت تمام کند بلکه بارها و بارها قطعه مذکور را پاک می کرد و دوباره می نوشت و حتی به طور کامل تغییر می داد.

بتهوون اعتقادی به لباس های اشرافی نداشت

بتهوون اساسا اعتقادی به لباس های اشرافی نداشت و عادت داشت یک لباس را تا هنگام پاره شدن درزهای لباس بپوشد. این اخلاق او باعث شده بود ظاهری شلخته داشته باشد.