۰ نفر

یک روز خاطره‌انگیز 2نفره چند؟

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
کد خبر: 348656
یک روز خاطره‌انگیز 2نفره چند؟

ارزان‌ترین و گران‌ترین تفریح برای یک زوج در تهران چقدر آب می‌خورد؟

به گزارش اقتصادآنلاین، شهروند نوشت؛ اگر تازه نامزد کرده‌اید یا دنبال یک تفریح مشترک با همسرتان هستید، حداقل ٣٠‌هزار تومان و حداکثر ٦٠٠ تا ٧٠٠‌هزار تومان نیاز دارید تا روزی خاطره‌انگیز را برای خودتان رقم بزنید. البته این به شرطی است که هزینه رفت‌وآمد را فاکتور بگیرید. در غیر این صورت باید بدانید که بسیاری از مناطق تهران در محدوده طرح ترافیک قرار دارند و به راحتی نمی‌توانید با خودروی خودتان در این مناطق تردد کنید. ارزان‌ترین گزینه تفریحی در تهران موزه‌های جالب و نسبتاً بزرگ پایتخت است که برای یک زوج فرهنگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به جز این، تماشای یک فیلم کمدی در سینما هم هزینه چندانی برایتان نخواهد داشت. گران‌ترین تفریحات، گذراندن وقت در پیست‌های اتومبیلرانی یا همان کارتینگ و توچال است که البته با هزینه‌های جانبی و بوفه‌های گرانقیمت‌شان اجازه نمی‌دهند که یک تفریح اقتصادی و خیلی ارزان داشته باشید.

البته جالب است که بدانید محمدحسن یزدانی، عضو هیأت‌مدیره انجمن راهنمایان گردشگری تهران می‌گوید که تهرانی‌ها به‌صورت سالانه حدود ٣ میلیون تومان برای تفریحات‌شان هزینه می‌کنند. با این‌حساب، هر تهرانی در ماه حدود ٢٥٠‌هزار تومان برای تفریحاتش اختصاص می‌دهد که این تفریحات شامل رفتن به کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و فرهنگی مختلف است.

سینما یک گزینه ارزان و کم‌هزینه

سینما به‌عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در تهران تجربه کنید. اگر فرض کنیم یک زوج بخواهند سینما را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود انتخاب کنند، حداقل باید چیزی حدود ٧٠ تا ١٠٠‌هزار تومان هزینه کنند. در حال حاضر دو بلیت سینما برای شما ٤٠ هزار تومان تمام می‌شود و اگر بخواهید در سینما دو پاکت پاپ کورن یا دو پاکت سیب‌زمینی صرف کنید، چیزی نزدیک به ٣٠‌هزار تومان می‌شود و در نتیجه هزینه‌ای که برای شما می‌تواند به دنبال داشته باشد، ٧٠‌هزار تومان می‌شود. فرض کنیم خودرو ندارید یا در محدوده طرح ترافیک هستید و ناچارید با تاکسی‌های آنلاین رفت‌وآمد کنید. به این ترتیب حداقل حدود ٣٠‌هزار تومان دیگر به‌عنوان هزینه رفت‌وآمد به این مبلغ اضافه می‌شود.

تئاتر ببینید

اگر فیلم‌های سینمای ایران را چندان نمی‌پسندید و تصمیم دارید یک تفریح فرهنگی دیگر را در تهران تجربه کنید، تئاتر گزینه خوبی است. تئاترهای تهران معمولاً در تئاتر شهر که در چهارراه ولیعصر واقع شده است یا تالار وحدت روی صحنه می‌روند و قیمت بلیت تئاترهای حرفه‌ای‌تر معمولاً بین ٨٠ تا ١٠٠‌هزار تومان است. از آنجایی که سانس برگزاری تئاترها معمولاً در نیمه دوم روز است، احتمالاً بعد از دیدن یک تئاتر دو ساعته بخواهید شام را خارج از خانه صرف کنید. یک زوج برای تماشای تئاتر باید ١٦٠ تا ٢٠٠‌هزار تومان هزینه کنند. فرض کنیم شام ساده و ارزان‌قیمتی مانند ساندویچ یا فست‌فود را تجربه کنید که برای این بخش باید دست‌کم حدود ١٠٠‌هزار تومان کنار بگذارید.

در حال حاضر هر عدد ساندویچ همبرگر در مرکز شهر بین ٢٠ تا ٢٥‌هزار تومان و قیمت یک پیتزای دونفره تقریباً بین ٣٠ تا ٥٠‌هزار تومان است، ٣ هزار تومان برای هر قوطی نوشیدنی، ١٥‌هزار تومان برای هر پاکت سیب‌زمینی و ١٥ تا ٢٠‌هزار تومان برای یک ظرف سالاد در نظر بگیرید. به این ترتیب تماشای یک تئاتر دو نفره با نامزد یا همسرتان می‌تواند برایتان حدود ٣٠٠‌هزار تومان تمام شود.

کافه‌نشینی در تهران چقدر خرج دارد؟

هزینه یک دیدار دوستانه در کافه مبلغی بین ٥٠ تا١٠٠‌هزار تومان است، برای همین یکی از ارزان‌ترین تفریحاتی است که در پایتخت وجود دارد؛ برای سفارش تنها یک فنجان چای و کیک باید مبلغی نزدیک به ٢٥‌هزار تومان پرداخت کرد که برای دو نفر٥٠‌هزار تومان می‌شود. حالا در نظر بگیرید عصرانه‌ای در کنار آن سفارش می‌دهید. به عنوان مثال سالاد سزار یا آلفردو با میانگین قیمت ٢٥-٣٥‌هزار تومانی که به کلاس کافه مورد نظرتان و منطقه جغرافیایی‌تان هم بستگی دارد. با این حساب ما قیمت‌ها را در کافه‌های مرکز تهران در نظر گرفته‌ایم. البته اگر هزینه‌هایی چون رزرو میز و… را به دنبال نداشته باشد.

یک پیشنهاد برای زوج‌های علاقه‌مند به موسیقی

کم نیستند کسانی که عاشقانه موسیقی را دوست دارند، برای همین تا خبری از برگزاری کنسرتی از خواننده محبوبشان می‌شود حتی از شهرهای دیگر هم برای خرید بلیت متقاضی می‌شوند. البته کنسرت‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، گران‌تر از کنسرت‌های شهرستان است، به طوری که اگر در شهرستان‌ها بلیت کنسرت حداکثر ٨٠ تا ١٠٠هزار تومان قیمت داشته باشد، در تهران قیمت‌ها تا ١٨٠ و حتی ٢٠٠‌هزار تومان می‌رسد. البته قیمت بلیت کنسرت در تهران به محل قرار گرفتن صندلی‌تان هم مربوط است. در سالن میلاد نور ارزان‌ترین صندلی کنسرت خوانندگان معروف به ٧٠‌هزار تومان هم می‌رسد که مربوط به ردیف‌های آخر یا بالکن است. حالا با در نظر گرفتن میانگین قیمتی ١٠٠‌هزار تومان برای رفتن به کنسرت ٢٠٠‌هزار تومان تنها هزینه بلیت می‌شود. هزینه‌های جانبی یک کنسرت ٣ هزار تومان برای ورودی پارکینگ میلاد نور در نظر بگیرید. یک کلاب یا ساندویچ ساده در بوفه‌های این محل بین ١٥ تا ٢٠‌هزار تومان قیمت دارند و قیمت انواع قوطی‌های نوشیدنی از ١٥٠٠ تومان برای یک آب‌معدنی ساده متغیر است تا نوشیدنی‌های گران‌تری مانند شیرسویا که قیمت آن به ١٢‌هزار تومان می‌رسد. برای خورد و خوراک دو نفر هم حداقل ٥٠ تا ٦٠‌هزار تومان در نظر بگیرید که با این حساب هزینه رفتن یک زوج به یک کنسرت در تهران حدود ٢٥٠ تا ٢٦٠‌هزار تومان تمام می‌شود.

طبیعت‌گردی در قلب تهران

بام تهران و توچال از گزینه‌های پرطرفدار تهرانی‌هاست؛ چراکه هم می‌توان در دل طبیعت بود و هم دارای امکانات و تفریحگاه‌های زیادی است، چون تله‌کابین، سینما ٥ بعدی، باشگاه‌های زیپ‌لاین و تیروکمان، سورتمه، تله‌سیژ چشمه و اسکی که البته برای هر کدام از این تفریح‌ها باید قیمت‌های بالایی پرداخت کنید. حالا دو بازی آن را در نظر بگیرید؛ سورتمه که برای هر نفر ٣٠‌هزار تومان می‌شود و تله‌کابین برای هر نفر ٦٠‌هزار تومان هزینه دارد؛ در مجموع تنها دو بازی برای هر نفر ٩٠‌هزار تومان می‌شود. البته اگر بخواهید به کافی‌شاپ یا رستوران‌های آن منطقه بروید، قیمت‌ها با قیمت‌های سطح شهر متفاوت است، به طوری که برای خرید یک دست کباب لقمه باید ١٠٠‌هزار تومان هزینه کنید. در این صورت تنها یک وعده ناهار به همراه دو بازی برای شما ٣٨٠‌هزار تومان می‌شود.

اگر دنبال یک تفریح پرهیجان هستید

کارتینگ از بازی‌هایی است که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه‌ای بین جوانان پیدا کند، کارتینگ آزادی یکی از جاهایی است که جوانان تهرانی برای تفریحات‌شان انتخاب می‌کنند. اگر قصد دارید با نامزد یا همسرتان یک تفریح هیجان‌برانگیز را تجربه کنید، کارتینگ گزینه نسبتاً خوبی است. بهای هر راند کارتینگ ٦٠‌هزار تومان است، البته نه با مدت زمان دلخواه شما بلکه مدت استفاده از پیست ۶ دقیقه است که با آموزش و توضیحات ۱۰ دقیقه می‌شود. حالا با فرض این‌که دو نفره به کارتینگ رفته‌اید و هر کدامتان ٣ راند از کارتینگ استفاده کند، مبلغی معادل ٣٦٠هزار تومان باید پرداخت کنید. البته اگر بخواهید هزینه‌های جانبی برای این تفریح بپردازید، عکس‌های اختصاصی است که در نهایت معمولاً به شما سه قاب عکس می‌دهند و هزینه آن چیزی حدود ٢٠٠ تا ٢٥٠‌هزار تومان تمام می‌شود و در مجموع هزینه شما را تا ٦٠٠‌هزار تومان بالا می‌برد.

زوج‌ها بانجی جامپینگ نروند!

بانجی جامپینگ هیجان سقوط آزاد از ارتفاعی بلند را به شما می‌چشاند. البته اگر شما یک زوج نترس هستید و می‌خواهید این هیجان را دونفره تجربه کنید، بهتر است بی‌خیال شوید، چون خانم‌ها اجازه این بازی را در تهران ندارند! قیمت این بازی برای هر فرد ١٨٠‌هزار تومان است.

موزه‌ها ارزان‌ترین گزینه تهران‌گردی

اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، می‌توانید به موزه‌های جالب تهران سر بزنید، البته هزینه این تفریح بسیار اندک است، به عنوان مثال کاخ گلستان می‌تواند مصداق مناسبی باشد؛ چرا که هم در مرکز شهر است، هم دسترسی وسایل نقلیه عمومی به آن آسان است و هم دیدنی‌های جالب توجهی از دوره قاجار دارد. ورودی این کاخ تنها ٥ هزار تومان است و برای بازدید از هر کاخ باید ٢ هزار تومان پرداخت کرد. برای دیدن دو کاخ بیش از ١٠‌هزار تومان لازم به هزینه نیست و در مجموع مبلغی نزدیک به ٣٠‌هزار تومان برای دو نفر باید هزینه کرد. شاید برای همین است که گشت‌وگذار در موزه و مکان‌های تاریخی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان‌های دیدنی به شمار می‌آید.»