۰ نفر

اگر فشار خون دارید آکواریوم بخرید

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۱۱
کد خبر: 332566
اگر فشار خون دارید آکواریوم بخرید

یکی از مشکلات شایع قرن حاضر فشار خون بالای افراد است. سبک زندگی، نوع تغذیه و عدم تحرک باعث شده بسیاری از افراد با مشکل فشار خون بالا رو به رو باشند اما جالب است بدانید آکواریوم می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، فشار خون بالا مشکلی است که در صورت شدید بودن حتما باید تحت نظر پزشک متخصص درمان شود. درواقع کاهش فشار خون ارثی، شدید و مزمن به جز با مصرف دارو قابل درمان نیست. با همه این ها برخی تکنیک ها نیز در کاهش فشار خون موثر هستند و داشتن آکواریوم یکی از همین تکنیک ها است.

فشار خون بالا که اغلب باعث بروز حالاتی مثل تپش قلب، اضطراب و حتی تغییر رنگ صورت می شود، عوارضی جدی برای سلامتی افراد دارد. برای حل این مشکل می توان از روشی جالب استفاده کرد و یک آکواریوم خرید. بر اساس پژوهش گروهی از محققین بریتانیایی، تماشای آکواریوم و زندگی ماهیان زیر آب کمک می کند حس آرامش و کاهش ضربان قلب را تجربه کنید. افزون بر این تماشای آب همیشه می تواند امیدبخش و شادی آور باشد.

البته این روش به تنهایی جواب نمی دهد و بهتر است از روش های مکمل مثل رژیم غذایی، دارو درمانی، ورزش و کاهش استرس استفاده کرد. افرادی که بین اعضای درجه یک خانواده مثل مادر و پدر سابقه فشار خون دارند نیز بهتر است هر چه سریعتر برای چکاپ به پزشک مراجعه کنند و از مصرف غذاهای شور، چرب، نشاسته ای، قند و ... خودداری کنند.