۰ نفر

کاهش هوش نتیجه استفاده بیش از حد موبایل و کامپیوتر است

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۳:۰۳
کد خبر: 332323
کاهش هوش نتیجه استفاده بیش از حد موبایل و کامپیوتر است

کاهش هوش یا هشیاری عمومی فرد در برابر موقعیت‌های گوناگون، ثمره استفاده بیش از حد از موبایل، کامپیوتر و سایر ابزارهای هوشمند است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگرچه در مورد استفاده از ابزارهای هوشمند یا عدم استفاده از این ابزارها حرف و سخنان متعددی مطرح می شود اما به نظر می رسد استفاده بیش از حد از موبایل و کامپیوتر نتیجه ای ندارد به جز کاهش هوش.

بر اساس نتایج پژوهش گروهی از پژوهشگران بریتانیایی، استفاده بیش از حد از انواع ابزارهای هوشمند می تواند مخاطراتی داشته باشد. شاید یکی از شایع ترین مخاطرات استفاده از موبایل، تبلت و لپ تاپ و کامپیوتر این باشد که بینایی افراد تضعیف می شود. اما پژوهنش های جدیدتر نشان داده این موضوع حتی می تواند روی هوش افراد تاثیر منفی بگذارد.

ماجرا از این قرار است که هر اندازه بیشتر از موبایل، تبلت و کامپیوتر استفاده کنید، احتمال این که بیشتر با مشکلات مرتبط با هشیاری رو به رو شوید بیشتر است. فرقی نمی کند از این وسایل دقیقا برای چه کاری استفاده می کنید بنابراین خواه با هدف بازی کردن موبایل به دست می گیرید و خواه با هدف فیلم دیدن و حضور در شبکه های اجتماعی، احتمال این که هشیاری و تمرکز حواس خود را فدا کنید بیشتر می شود.

به نظر می رسد یکی از برترین راهها برای کنترل چنین شرایطی کاهش مدت زمان استفاده از این محصولات، افزایش زمان مطالعه، بازی های فکری و ورزش منظم باشد.

بر این اساس اگر شما هم از جمله افرادی هستید که عادت دارند ساعاتی طولانی را صرف کار با این محصولات کنند هر چه سریعتر برای تغییر روش خود دست به کار شوید.