۰ نفر

مواظب باشید حین غذا پختن چاق نشوید!

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۰۳
کد خبر: 331212
مواظب باشید حین غذا پختن چاق نشوید!

برخی از افراد هنگام غذا پختن چاق می شوند. این در حالی است که اغلب ما تصور می کنیم فقط حین غذا خوردن چاق می شویم. بنابراین بهتر است به این موضوع دقت کنید که با برخی رفتارهای اشتباه ممکن است حتی موقع پختن غذا چاق شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد و به ویژه بانوان خانه دار هنگام پختن غذا چاق می شوند اما چرا؟ یکی از رایج ترین اشتباهات افراد که منجر به چاق شدن آنها هنگام پخت غذا می شود چشیدن دائم غذاست، گاهی این عادت تا جایی پیش می رود که فرد در حین آشپزی برای خود مرتب غذا می کشد تا به بهانه اندازه گرفتن نمک و...غذا هم بخورد.

یک اشتباه رایج دیگر این است که افراد هنگام غذا پختن همزمان با تلفن هم صحبت می کنند یا شبکه های اجتماعی را چک می کنند و در نتیجه متوجه نیستند که ناخودآگاه در حال ناخنک زدن به غذاها هستند. یک مشکل طبیعی برای افرادی که آشپزی می کنند این است که چون خسته می شوند و مرتب در مجاورت ظرف غذا هستند، بیشتر مایلند که پرخوری کنند یا تا آماده شدن غذای اصلی، شکلات، دسر، کیک و ... بخورند.

اگر با این مشکل مواجهید حتما روی پیشخوان آشپزخانه یک بطری آب یا ظرفی پر از میوه قرار دهید تا در هنگام گرسنگی از این موارد استفاده کنید. همیشه برای چشیدن غذا زمانی مشخص و اندازه ای محدود تعیین کنید. برای مثال یک بار درپایان غذا و تنها با یک قاشق چایخوری. این قانون کمک می کند در فواصل زمانی کوتاه و با پیشدستی و کاسه و بشقاب سر ظرف غذا نروید.

سعی کنید حین مدت زمان جا افتادن غذا، آشپزخانه را ترک کنید یا اگر باید در آشپزخانه بمانید سر خود را به موسیقی، رادیو و ... گرم کرده و ذهنتان را از ناخنک زدن به غذا منحرف کنید. یک پیشنهاد جالب و کمک کننده برای پیشگیری از ناخنک زدن، درست کردن غذا در زودپز، فر یا آرام پز است که امکان ناخنک زدن و چاقی را کمی محدودتر می کنند.