۰ نفر

بر اساس یک مطالعه علمی؛

مردم نمی‌توانند با دمای آب و هوای آینده سازگار شوند

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 289916
مردم نمی‌توانند با دمای آب و هوای آینده سازگار شوند

براساس یک مطالعه که روز گذشته در مجله «PLOS» منتشر شده است، محققان باور دارند، مردم نمی‌توانند خود را با دمای آب و هوای آینده سازگار کنند.

به گزارش شینهوا، براساس یک مطالعه که روز گذشته در مجله «PLOS» منتشر شده است، محققان باور دارند، مردم نمی‌توانند خود را با دمای آب و هوای آینده سازگار کنند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بررسی‌های متعدد پژوهشگران حاکی از آن است،  مرگ و میر ناشی از موج‌های شدید گرما تا سال 2080 به طور چشمگیری در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری افزایش خواهد یافت.

این اولین مطالعه جهانی برای پیش بینی مرگ و میر مرتبط با گرما در آینده است که هدف آن کمک به تصمیم گیرندگان در برنامه‌ریزی استراتژی‌های انطباق و مقابله با تغییرات اقلیمی است.

براساس مطالعات محققان دانشگاه‌های کالیفرنیا، برکلی و استنفورد، گرمایش کره زمین نه تنها باعث کاهش و تخریب محصولات کشاورزی و بالا آمدن سطح آب دریاها می‌شود، بلکه بر شرایط روحی و جسمی انسان‌ها نیز تاثیر بسیار نامطلوبی می‌گذارد و نرخ خودکشی را با میزان قابل توجهی افزایش مواجه می‌کند.

ژو یومینگ، استادیار اپیدمیولوژی محیط زیست و زیست شناسی در دانشگاه موناش که این مطالعه را انجام داد، می‌گوید: گزارش‌های رسانه‌های اخیر که جزئیات افزایش نرخ مرگ ومیر در اثر گرما در سراسر جهان را در بر می‌گیرد، اهمیت مطالعات اقلیمی و یافتن چاره برای کاهش تغییرات آب و هوایی را برجسته می‌کند.

براساس این مطالعه، در بهترین حالت ممکن، مرگ و میر ناشی از گرما در سه شهر استرالیا (بریزبن، سیدنی و ملبورن) در مقایسه با دوره زمانی 1971 تا 2010، 471 درصد افزایش خواهد یافت.