۰ نفر

سرگرمی جدید و پرهزینه پولداران چینی

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵
کد خبر: 279549
سرگرمی جدید و پرهزینه پولداران چینی

گربه ها روز بروز بیشتر برای مردم به ثروت واقعی تبدیل می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، گفتنی است که "اقتصاد مرتبط به گربه ها" پس از ژاپن در سراسر آسیا گسترش پیدا می کند. براساس پیش بینی ها، حجم بازار مواد خوراکی ویژه گربه در چین تا سال 2022 ژاپن را تحت شعاع قرار خواهد داد. در مالزی برای اولین بار نمایشگاه کالاهای ویژه گربه برگزار شد.

شرکت تحقیقاتی بریتانیا- Euromonitor International پیش بینی کرده است که تا سال 2022 هزینه غذای گربه به 1.8 میلیارد دلار برسد. این مخارج حتی از کار مربوطه ژاپن که اولین کشوری بود که از از اقتصاد گربه سود برده، تجاوز می کند. در سال 2017، "Taobao" فروشگاه آنلاین کالاهای ویژه گربه، اجناس به مبلغ 8.4 میلیارد یوان فروخت. بزرگترین تقاضا برای دستکش موجمع کن گربه بود.

در اوایل سال 2018 در چین، تعداد افرادی که در اوایل سال 2018 در چین، تعداد افرادی که به عنوان حیوان خانگی گربه داشتند، نزدیک به 50 میلیون نفر بوده است و تعداد مشتریان مغازه های اینترنتی 30 میلیون نفر است. آمار نشان می دهد که در حال حاضر نگه داشتن گربه در چین برای مردم حدود 50 میلیارد یوان تمام می شود و این روند رو به رشد است. پدیده دوست داشتن گربه مانند ویروس گسترش می یابد. عمدتا افرادی ساکن شهرهای بزرگ و متولد در دهه های 80 یا 90 قرن پیشین میلادی به "بردگان گربه" تبدیل می شوند. طبق گزارش اداره ملی آمار، چین از نظر تعداد افرادی که گربه به عنوان حیوان خانگی دارند جایگاه دوم را در جهان اشغال کرده است. تعداد دارنده گربه خانگی در چین برابر با 58.1 میلیون نفر بود و در ایالات متحده این تعداد 80.6 میلیون بود.

طبق گزارش "کتاب سفید حیوانات خانگی" در چین، تعداد کل آنها 87.56 میلیون و حجم بازار مربوطه 134 میلیارد یوان است. پیش بینی شده است که در سه سال آینده این رقم 40٪ افزایش می یابد.

این بدان معنی است که تقریبا هر ده نفر یک گربه یا سگ دارد. افراد باقیمانده ممکن است متعلق به کسانی باشند که فرصتی برای گرفتن یک گربه یا سگ نداشتند و آنها ویدیوهای مختلف با این حیوانات را تماشا می کنند و یا فقط نمادها را با آنها جمع آوری می کنند. این گروه از مردم بیش از تعداد کسانی است که واقعا یک حیوان خانگی دارند.

اینترنت دارای تعداد زیادی گربه است، آنها بازیگران مشهور اینترنتی هستند. مثلا گربه مجازی وَن لولو چین که در طول زندگی 680 هزار مشترک داشت، اما متاسفانه در 16 اکتبر 2017 او فوت کرد. این حادثه هزاران نفر از مردم را تشویق کرد که ابراز همدردی کنند. در بسیاری از رسانه ها پیام های تسلیت منتشر شد.

در سراسر آسیا، نیاز به رشد علاقه به گربه ها مشاهده می شود، صرف نظر از سطح توسعه اقتصاد و تعداد افرادی که در شهرها زندگی می کنند. در چین این گروه شامل جوانان متولد سال های 80 یا 90 است که در "شهرهای درجه اول" زندگی می کنند: پکن، شانگهای، گوانگجو و شنزن. معمولا آنها دور از شهرهای بومی خود زندگی می کنند، سخت کار می کنند، خانواده خود را ندارند. ساکنان شهرهای بزرگ پول زیادی دارند، ولی آنها مایلند از حمایت معنوی برای خود برخوردار شوند.

در سال 2015، یک اقتصاددان ژاپنی واژه جدید را اختراع کرد: اقتصاد گربه. این اصطلاح هیچ ارتباطی با مشکلات اقتصادی ندارد، اما نشان دهنده رشد با ثبات علاقه جامعه به گربه ها و محصولات مرتبط است. این اقتصاد رشد می کند. غذای گربه، خانه های گربه، اسباب بازی ها، لغمه های لذیذ، و همچنین سرویس های ویژه گربه از قبیل درمان، لوازم آرایشی بیش از حد، مراسم تشییع جنازه و غیره بوجود آمده است. علاوه بر این، کافه گربه و کتابفروشی گربه باز می شوند. گربه ها همه جا هستند!

یکی از وبلاگ نویسان چینی به خاطر پرورش گربه و سگش به موفقیت بالایی در بازاریابی در وبگاه سینا وِیبو نایل آمده است. بیش از 500 هزار کاربر مطالب او را محبوب ترین نامیده اند. یک آگهی تبلیغی او در ویبو 20 هزار یوان هزینه دارد و درآمد سالانه او بیش از 8 میلیون یوان است.

در ماه نوامبر سال گذشته، بازی CryptoKitties در زنجیره بلوکی — بلوکچین راه اندازی شد، جایی که شما می توانید به پول رمزی اِتِریُم گربه رمزنگاری خرید و فروش کنید. میزان فروش گربه های مجازی تاکنون به 7.9 میلیون دلار رسیده است. در کل، بیش از 70 هزار کپی گربه رمزنگاری فروخته شد، و هزینه گران ترین آن 260 میلیون یوان بود. به نظر می رسد که اگر حتی در یک چیز بی روحی مانند زنجیره بلوکی تنها تعدادی گربه رمزنگاری را اضافه کنید، بلافاصله می توانید نتایج بی سابقه ای را به دست آورید.

طبق آمار سازمان ملل متحد، جمعیت شهری آسیا در سال 2015 به 2.1 میلیارد نفر رسید. از سال 1990 تا کنون این شاخص دو برابر شده است. شهرنشینان در آسیا 48 درصد یعنی تقریبا نیمی از جمعیت این قاره را تشکیل می دهد. حتی در آب و هوای گرم و مرطوب آسیای جنوب شرقی، تعداد افرادی که گربه ها را رشد می دهند، همچنان رو به افزایش است.