۰ نفر

درگذشت ستاره سینما و تئاتر در ۱۰۳ سالگی +عکس

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 273086

درگذشت ستاره سینما و تئاتر در ۱۰۳ سالگی +عکس

«پاتریشیا موریسون » ستاره تئاتر برادوی و هالیوود در سن ۱۰۳ سالگی در آمریکا درگذشت.

به گزارش گاردین، «پاتریشیا موریسون» که در نمایش موزیکال معروف «مرا ببوس کیت» در نقش «دیوا» و در نمایش «پادشاه و من» در نقش مقابل «یول برینر» بازی می‌کرد و سابقه بازی مقابل «اسپنر تریسی» و «کاترین هپبورن» را نیز داشت، بر اثر کهولت سن در خانه‌اش در لس‌آنجلس درگذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «مارل دانبریج» بازیگر قدیمی برادوی با انتشار عکسی از خودش و «پاتریشیا موریسون» در صفحه توئیتر با تسلیت درگذشت «موریسون» نوشت: "دنباله‌روی تو بودن افتخار بزرگی برای من بود."

پاتریشیا موریسون

«پاتریشیا موریسون» فعالیت حرفه‌ای هنری خود را در سن ۱۸ سالگی و با بازی در نمایش کمدی «دردهای روزافزون» در سال ۱۹۳۳ آغاز کرد که ۲۹ بار به روی صحنه رفت که تجربه موفقی برایش رقم نزد.

وی پنج سال بعد در نمایش «دو دست گل» با «آلفرد دریک» به روی صحنه رفت و این نمایش ۵۵ بار اجرا شد و پس از آن کمپانی پارامونت با این بازیگر جوان قرارداد امضاء کرد.

«موریسون» اولین فیلم سینمایی خود را نیز در سال ۱۹۳۹ با عنوان «افراد در نهانگاه» بازی کرد و در سال ۱۹۴۳ نیز در نقش «امپرس یوجین» در فیلم «آوای برنادت» و در در نقش مقابل «جان گارفیلد» در تریلر هیجانی «سقوط گنجشک» نیز بازی کرد.

وی در سال ۱۹۴۵ در فیلم «بدون عشق» در کنار «اسپنسرتریسی» و «کارتین هپبورن» به ایفای نقش پرداخت و به شهرت رسید.

از دیگر فیلم‌های معروف با بازی «پاتریشیا موریسون» می‌توان به «آماده برای کشتن»، «هیتلر مرد دیوانه» و «بوسه مرگ» اشاره کرد.