۰ نفر

زندگی‌تان را با دیگران به نقطه اشتراک برسانید!

۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰
کد خبر: 206795
زندگی‌تان را با دیگران به نقطه اشتراک برسانید!

بعضی آدم ها زندگی را خوب می بینند؛ با عینکی اطرافشان را نظاره می کنند که حالشان رو به راه شود. زمانی حرفم را بهتر درک می کنید و قدر این آدم ها را بیشتر می دانید که با یک انسان منفی نگر رو به رو شوید یا با کسی که کارش برجسته کردن اختلافات است. آن وقت نگاهتان زود متوجه آدم های خوب می شود و ویژگی هایشان را شکار می کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ماهنامه خانواده شاد، من از این آدم های مثبت نگر توی زندگی زیاد دیدم. آخری اش همین بنّای میان‌سالی بود که در خانه ما مشغول کار شده بود. می گفت: اگر بخواهی چشم بدوزی به تفاوت ها، حالت بد می شود، چون ما آدم ها خیلی با هم فرق داریم؛ اخلاق‌مان متفاوت است، اعمال‌مان متفاوت است می خواهی به هم نریزی و امیدوار بمانی، به اشتراک‌ها چشم بدوز.»

بعد هم ادامه می داد که می دانی اشتراک شغلی من با شمای طلبه چیست؟ اینکه هر دوی ما می سازیم؛ شما دل و روح مردم را، من خانه هایشان را، برایم جالب بود و میان شغل من و شغل خودش یک نقطه اشتراک ساده پیدا کرده بود و همین را بهانه کرده بود برای ایجاد رابطه بهتر و معاشرت دل پذیرتر. این ایده ی راحت و مثمرثمر را در زندگی خود جاری کنیم! به جای تفاوت ها، به دنبال شباهت ها بگردیم. در خانه، در محل کار، در شهر و ... حتی می توانیم میان خودمان و الگوها و اسطوره های زندگی‌مان شباهت هایی را بیابیم.

حالا به نظر شما مثلا چه چیزی می تواند یک مادر را در اوج کارِخانه داری اش، در اوج عرق ریختن ها و تلاش هایش دلگرم کنند؟ پیشنهاد من دنبال نقطه اشتراک ها رفتن است. اینکه یک مادر بگردد و میان زندگی خودش با موفق ترین و برترین زنان عالم نقطه تشابه و اشتراکی را پیدا کند و به آن دل ببندد. حتما چشم دوختن به شباهت ها زمینه ای خواهد بود تا دیگر فضائل آنان را نیز در خود تقویت کند یکی از شباهت های مادر مسلمان جامعه ما با سرور زنان عالم، همین خانه داری و در خدمت خانواده بودن است؛ چون او خانه داری می کند و زهرای مرضیه (علیهاالسلام) هم خانه داری می کرد. فاطمه (علیهاالسلام) تمام زحمت‌ها و سختی‌ها را به دوش می کشید؛ از نظافت خانه گرفته تا دوخت و دوز. از تربیت فرزند گرفته تا آسیاب کردن گندم حضرت فاطمه (علیهاالسلام) خانه را پایگاه اجتماعی مهمی برای خود می‌دانست که زحمت کشیدن و کار کردن در آن، به منزله خدمت و عبادت برای خداست. به شباهت ها چشم بدوزیم و توجه دیگران را نیز به آن جلب کنیم! شباهت ها حال آدم ها را خوب می کند، حال مادرها را خوب می‌کند. زمانی که ببینند رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) خانه داری دخترش را ستوده است، وقتی بشنوند که علی (علیه السلام) زبان به مدح و تشکر از زحمات همسر گشوده است. بدون شک امیدوار خواهند ماند .