۰ نفر

مناسب‌ترین شغل برای افراد درونگرا

۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۰
کد خبر: 156037
مناسب‌ترین شغل برای افراد درونگرا

مناسب ترین شغل برای افراد درونگرا چیست ؟ افراد درون‌گرا معمولا بسیار آرام‌تر و ساکت‌تر از افراد برونگرا هستند. این افراد بیشتر بر روی افکار شخصی خود تمرکز دارند و از تنهایی لذت بیشتری برده و انرژی بیشتری می‌گیرند و عموما احساسات خود را بروز نمی‌دهند.طبق یک تحقیق آماری در زمینه موضوعات مربوط به شغل و موفقیت های شغلی وب سایت Career cast، برخی شغل ها و موقعیت‌های شغلی دسته بندی شدند که برای افراد درونگرا بسیار مناسب هستند.

سوزان کین، متخصص روانشناسی رفتاری و شغلی می‌گوید: ‌افراد درون گرا می‌توانند بسیار اجتماعی باشند. اما از آنجایی که این افراد تمایل به ایجاد توازن در روابط اجتماعی و تمایل به محیط‌های کاری آرام و ساکت دارند، برخی شغل‌ها برای آنها بسیار مناسب تر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازار خبر، افراد درون گرا عموما به دنبال شغل هایی هستند که استقلال، تنهایی و تمرکز بر روی پروژه‌ها و کارهای مورد علاقه شان را به همراه داشته باشد.

کاین در ادامه می‌گوید: بسیاری از افراد درون گرا در ظاهر در حرفه‌های برون گرا و اجتماعی مشغول به کار هستند. زیرا به ماهیت کار علاقه دارند. اما برخی دیگر نیز موفقیت کاری خود را در شغل هایی که بیشتر با روحیه شان همخوانی دارد جست‌وجو می‌کنند.

وب سایت Career cast شغل‌های برتری را که رشد خوبی از لحاظ فرصت‌های کاری در آینده دارند و درآمد سالانه آنها نیز مناسب بوده و با روحیات افراد درون گرا مطابقت دارد معرفی کرده است.

۱.خدمات نگهداری و حفاظت از حیوانات

میانگین درآمد سالانه: ۲۰۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۱۵ درصد

۲.مأمور آرشیو

میانگین درآمد سالانه: ۴۵۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۷ درصد

۳.فضانورد

میانگین درآمد سالانه: ۹۵۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۱۰ درصد

۴.گزارش نویس دادگاه

میانگین درآمد سالانه: ۴۷۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۱۰ درصد

۵.تدوینگر فیلم و ویدئو

میانگین درآمد سالانه: ۵۱۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۳ درصد

۶.متخصص زمین شناسی

میانگین درآمد سالانه: ۹۰۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۱۶ درصد

۷.تعمیرکار ماشین آلات صنعتی

میانگین درآمد سالانه: ۴۵۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۱۷ درصد

۸.تکنسین تصاویر پزشکی

میانگین درآمد سالانه: ۳۵۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۲۲ درصد

۹.مدیر رسانه‌های اجتماعی و جمعی

میانگین درآمد سالانه: ۴۵۰۰۰ دلار

امکان رشد تا سال ۲۰۲۰: ۱۲ درصد

شاید تصور آن را هم نمی‌کردید که وجود لغت «اجتماعی» در عنوان یک موقعیت شغلی آن را برای افراد درون گرا مناسب کند. درست است که ارتباط بین فردی برای افراد درون گرا گزینه جالبی نیست، اما ارتباطات الکترونیکی راه دور می‌تواند استرس یک مکالمه را برای این افراد کاهش دهد و این مناسب ترین شغل برای افراد درونگرا است.