۰ نفر

این مرد ۲۴ سال به اشتباه زندانی بود +عکس

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۰:۳۸
کد خبر: 155666
این مرد ۲۴ سال به اشتباه زندانی بود +عکس

وقوع جرم مشابه نزدیک بود تا مرد بیگناه از زندان آزاد شود اما شانس با وی یار نبود.

؛ هر زنی باید در خانه خود احساس امنیت داشته باشد اما برای " کریستین مورتن" زن اهل آستین تگزاس آمریکا اینطور نبود. وی در سال 1987  در حالی که به همراه پسر خردسالش در خواب بود به شکل فجیعی به قتل رسید. در حالی که شوهر 31 ساله وی "مایکل" در روز وقوع جنایت، صبح زود راهی محل کارش شده بود شش هفته بعد به اتهام قتل همسرش توسط پلیس دستگیر شد و علیرغم اظهار بی اطلاعی و بیگناهی خود توسط دادگاه به جرم قتل همسرش به 24 سال زندان محکوم شد. با وجود پیدا شدن یک دستمال خونین در پشت خانه آنها متاسفانه بدلیل عدم پیشرفت آزمایش DNA در آن زمان مایکل به زندان افتاد. 

دو سال بعد در حالی که نزدیک بود راز این جنایت وحشتناک و بیگناهی مایکل با وقوع یک قتل مشابه فاش شود یک بدشانسی وی را برای 22 سال دیگر در زندان محبوس کرد. یک زن دیگر با نام "دبرا باکر" در چند کیلومتری منزل آنها  در رختخواب خود به قتل رسیده بود. در هنگام وقوع قتل دو فرزند 3 و 7 ساله وی در کنار پدرشان حضور داشتند. مانند قتل نخست، همسر این زن نیز به عنوان مظنون شناخته شد اما بعد از چند هفته وی نیز به قتل رسید و راز این جنایت بدون حل باقی ماند. جالب اینکه هر دو مقتول زن در سیزدهمین روز ماه و در رختخواب خود به قتل رسیده بودند.

 اما سرانجام در سال 2011 بعد از اینکه مایکل مدت 24 سال را در زندان سپری کرده بود روزنه امیدی نمایان شد. آزمایش آن دستمال خونین با آخرین فناوری مایکل را از این قتل تبرئه کرد.  سرانجام مایکل در 4 اکتبر 2011 از زندان آزاد شد.