۰ نفر

ریشه دستفروشی کجاست؟

۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۰:۲۹
کد خبر: 155118
ریشه دستفروشی کجاست؟

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: فقر و بیکاری مهم‌ترین دلایل روی آوردن افراد به دستفروشی است.

حسن مدیر روستا اظهار کرد: دستفروشی یکی از معضلاتی است که هر روز با آن مواجه هستیم. این‌کار گاه تنها منبع درآمد افرادی محسوب می‌شود که یک خانواده چند نفری را سرپرستی می‌کنند.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به دلایل روی آوردن افراد به دستفروشی و سایر مشاغل کاذب افزود: بدون شک فقر و بیکاری از مهم‌ترین دلایل روی آوردن افراد به دستفروشی است. بدون شک اگر فرصت‌های شغلی مناسب و برابر برای همه افراد جامعه مهیا باشد هیچ کس در گرما و سرما در گوشه خیابان بساط پهن نمی‌کند.
 
 معاون خدمات شهری شهرداری کرج اضافه‌ کرد: این مسئولان در طرح‌های ضربتی اقدام به جمع آوری دستفروشان از سطح شهر می‌کنند، چاره اصلی برای حل این مشکل نیست و به نوعی پاک کردن صورت مساله محسوب می‌شود. دستفروشانی که امروز بساطشان توسط نیروهای شهرداری جمع می‌شود، روز دیگر در نقطه دیگری از شهر بساط می‌کنند؛ چراکه این کار تنها منبع درآمدزایی برای آنها محسوب می‌شود.
مدیرروستا با بیان این مطلب که اگر شرایطی فراهم شود که این دستفروشان بتوانند مغازه ای را اجاره کنند درآینده‌ای نزدیک شاهد کاهش تعداد آنها در گوشه و کنار شهر خواهیم بود، افزود: دستفروشی در کنار خیابان علاوه بر این‌که باعث سد معبر و ازدحام در پیاده‌روها می‌شود، می‌تواند موجب نارضایتی مغازه‌دارانی شود که با صرف هزینه‌هایی چون اجاره، برق، آب و سایر امکانات، به فروش اجناس می‌پردازند و حتی در برخی موارد تمایل مردم به خرید از دستفروش‌ها، کاسبی آن‌ها را راکد ‌کند.
 
وی گفت: برای حل ریشه‌ای این معضل باید به روشی اصولی و مطالعه شده به ساماندهی دستفروشان پرداخت.