۰ نفر

معتادترین کشورهای دنیا کدامند؟

۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷
کد خبر: 147095
معتادترین کشورهای دنیا کدامند؟

۱۰ کشور با بیشترین اعتیاد مواد مخدر در دنیا را در این فهرست رتبه‌بندی شده اند. مدت‌ها است که مواد مخدر مشکلی مهم برای کشورها است.

مواد مخدر انواع بی‌شماری دارد که برخی قانونی و برخی غیرقانونی هستند و تمام آنها تقریبا در هر کشوری پیدا می‌شود. مواد مخدر می‌تواند در ازای لذتی بسیار کم، نهایتا فرد را در محبس اعتیاد اسیر کند. اعتیاد به این مواد مخدر سبب می‌شود آنها حد و مرزها پا فراتر بگذارند و در جست و جوی پول مورد نیاز برای ارضای اعتیادشان، مرتکب جنایت شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، مواد مخدر می‌تواند اثرات خیلی منفی روی بدن داشته‌باشد. برخی مواد مخدر می‌تواند مغز را از بین ببرد در حالی که برخی دیگر، اعضای دیگر بدن را از بین می‌برد. قربانیان اعتیاد دچار نارسایی ریه، کبد، کلیه و غیره می‌شوند. هر چیزی خوبی در این دنیا می‌تواند بد شود اگر ما در آن زیاده‌روی کنیم. مواد مخدر حتی در درجه‌ی اول نیز چیز خوبی نیست! مواد مخدر می‌تواند یک بدن قوی را به مرگ و پیری تهدید کند. الکل نیز به خاطر اثراتش و قابلیت معتاد کردن مصرف‌کنندگان، نوعی مخدر محسوب می‌شود. شما متوجه خواهیدشد که بعضی از کشورهای موجود در فهرست کشور با بیشترین اعتیاد مواد مخدر ، در فهرست کشورهایی با بیش‌ترین میزان مصرف الکل نیز وجود دارند.

در کشورها انواع مختلفی مواد مخدر وجود دارد که خارج از کنترل است. ما برای گردآوری این فهرست چیزهای زیادی را در نظر گرفته‌ایم، از جمله جرم‌های مربوط به مواد مخدر، تعداد معتادان، انواع مواد مخدر و قانونی یا غیرقانونی بودن‌شان. شما متوجه خواهیدشد که هیچ راه حقیقی‌ای برای رتبه‌بندی دقیق این فهرست وجود ندارد. بیایید این فهرست را که شامل ۱۰ کشور با بیشترین اعتیاد مواد مخدر در حهان می شود بررسی کنیم:

۱۰. مکزیک

مکزیک به طور گسترده به خاطر داشتن کارتل مواد مخدر شناخته‌شده است و آدم‌ها اغلب در مرز مکزیک و امریکا هنگام تلاش برای قاچاق مواد مخدر دستگیر می‌شوند. مکزیک بالاترین تعداد مصرف‌کنندگان معتاد به مت‌آمفتامین را دارد. این ماده، یکی از مواد مخدری است که بیش‌ترین تولید را در این کشور دارد.

۹. امریکا

ممکن است مواد مخدری مانند ماری جوانا در برخی ایالت‌های امریکا قانونی باشد، اما نگرانی اصلی این کشور الکل و قرص‌های تجویزی است. به‌طور گسترده مشهور است که درصد بالایی از جمعیت مصرف‌کننده‌ی قرص‌های تجویزی است. بیشتر آدم‌ها داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند. هر امریکایی به‌طور متوسط هر روز یک قرص تجویزی مصرف می‌کند.

۸. کانادا

دولت این کشور اخیرا طی تلاش‌هایی سعی کرده‌است تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر را کاهش دهد. به‌طور خاص ماری جوانا برای بسیاری از جوانان کانادا مشکلی بزرگ است. سن متوسط آدم‌هایی که به دخانیات رو می‌آورند ۱۵ سال است، که سبب نگرانی شدید دولت شده‌است.

۷. افغانستان

برآورده شده‌است ۱ میلیون نفر در افغانستان به ماده‌ی مخدر هرویین اعتیاد دارند. گزارش‌هایی مبنی بر تزریق این دارو به کودکان توسط والدین‌شان وجود دارد. یکی از نگرانی‌های اصلی این کشور عدم اقدام از سوی دولت برای پاکسازی خیابان‌ها از مواد مخدر است.

۶. روسیه

طی پژوهش‌های اخیر مشخص شده‌است طول عمر در این کشور به‌طور غیرعادی پایین است. یکی از قیاس‌هایی که پژوهشگران انجام داده‌اند، اعتیاد به الکل در مقایسه با طول عمر است. مرگ‌های زیادی در اثر آسیب‌های ناشی از زیاده‌روی در مصرف الکل گزارش شده‌است، خواه آسیب به بدن باشد یا عدم تصمیم‌گیری صحیح در نتیجه‌ی مصرف الکل.

۵. اسلواکی

یکی از نگرانی‌های اصلی در اسلواکی افزایش سوءمصرف مواد مخدر استنشاقی است. این کشور در مقایسه با متوسط جهانی، معتادان بیش‌تری به این نوع مخدر دارد. خطر جدی این است که حتی یک بار مصرف این مخدر می‌تواند برای مصرف‌کننده مرگبار باشد.

۴. فرانسه

فرانسه کشوری است که تعداد معتادان به قرص‌های تجویزی در آن حتی در مقایسه با امریکا نیز بیش‌تر است. علت اصلی‌اش این است که داروهای تجویزی با قیمت ارزان‌تری یافت می‌شود.

۳. اسکاتلند

هم مواد مخدر و هم الکل مشکلی مکرر در میان جوانان اسکاتلند است. این موضوع دولت را وادار کرده‌است که برای مقابله با آن اقدام کند. اخیرا در یک نظرسنجی در رابطه با مواد مخدر، بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان اسکاتلندی تایید کردند که حداقل یک بار در عمرشان سعی کرده‌اند مواد مخدر بخرند.

۲. ایران

هرچند در ایران اقداماتی علیه مواد مخدر صورت گرفته‌است، اما بودجه‌ی محدود و عموما دسترسی آسان به هرویین باعث شده‌است ایران یکی از کشورهایی باشد که بالاترین آمار اعتیاد را دارد.

۱. انگلستان

انگلستان در مقایسه با روسیه تعداد بیش‌تری معتاد به الکل دارد. هم‌چنین در مقایسه با امریکا، تعداد زیادی خریدار و مصرف‌کننده‌ی مواد مخدر دارد. ابن آمار بالا باعث شده‌است در میان ۱۱ کشور با بیش‌ترین آمار اعتیاد در دنیا، انگلستان رتبه‌ی نخست را داشته‌باشد.