۰ نفر

چرا گریه کردن مردان مفید است؟ / آقایان به این دلایل گریه کنید

۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۴
کد خبر: 684031
چرا گریه کردن مردان مفید است؟ / آقایان به این دلایل گریه کنید

نگرش های منسوخ شده مانند "پسران بزرگ گریه نمی کنند" ،مردان و پسران را تشویق می کند که اشک های خود را پنهان کنند. اما گریه می‌تواند برای همه جنسیت‌ها شفابخش و ضروری باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان، گریه کردن مردان، به‌ویژه در مکان‌های عمومی، تابو شکنی محسوب می‌شود. بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که مردان باید جدی باشند و احساسات کمی نشان دهند.

نتیجه این است که بسیاری از مردان احساس می کنند که گریه کردن مردان اشکال دارد. آنها ممکن است احساسات خود را پنهان کنند و فقط در خلوت گریه کنند یا اصلا گریه نکنند. سرکوب احساسات از جمله پنهان کردن اشک های خود ، می تواند ناسالم باشد. انگ سلامت روان بر افراد از هر جنسیت تأثیر گذار است، اما مردان ممکن است به دلیل این باوررها، کمتر به مراقبت های بهداشت روان دسترسی داشته باشند. آنها همچنین بیشتر در معرض خودکشی باشند.

گریه کردن مردان مشکلی ندارد و می تواند راهی سالم برای پردازش احساسات باشد و  طیف وسیعی از فواید عاطفی و فیزیکی را در بر داشته باشد. پنهان کردن احساساتتان می‌تواند کنار آمدن با آن و جستجوی حمایت را سخت‌تر کند.

دیدگاه های اجتماعی در مورد گریه کردن مردان

گریه کردن مردان

پاسخ‌های اجتماعی به این مهم می‌تواند از فرهنگی به فرهنگی دیگر متفاوت باشد، اما در طول زمان دچار تغییر شده است. همانطور که مقاله ایون در سال 2015 اشاره می کند، تاریخ پر از مردان گریان است. در واقع در مواردی گریه کردن مردان به عنوان نجابت آنها تلقی می شود.

از شوالیه های قرون وسطایی گرفته تا سربازان در "ایلیاد" هومر و سامورایی ها در حماسه ژاپنی "داستان هایکه"، گریه کردن مردان با قدرت و فضیلت همراه بوده است. حتی در متون اصلی دینی، پیامبران غالباً گریان نشان داده شده اند.

تغییر مردانگی کاملاً مشخص نیست که چه چیزی نگرش ما را نسبت به گریه کردن مردان تغییر داد. اما برای مدتی، رواقی گرایی برای مردانگی مهم تلقی می شد - و احتمالاً هنوز هم وجود دارد - در حالی که گریه و آسیب پذیری عاطفی با زنانگی مرتبط است. اخیراً، با شروع موج چهارم فمینیسم و ​​افزایش گفتمان پیرامون مردانگی سمی و انگ سلامت روان، بسیاری از مردم شروع به این باور کرده اند که گریه کردن برای مردان باید قابل قبول باشد.

مردان و انگ سلامت روان افزایش آگاهی سلامت روان نیز به این تغییر کمک کرده است. موسسه ملی سلامت روان (NIMH) گزارش می دهد که سالانه بیش از 6 میلیون مرد در ایالات متحده تحت تأثیر افسردگی قرار می گیرند. مردان نیز در مقایسه با زنان دو تا سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به اختلال مصرف مواد هستند و خودکشی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در میان آنها است. واضح است که مردان به حمایت بیشتری از سلامت روان نیاز دارند ، که ممکن است با پذیرش و حمایت جامعه از مردان در هنگام گریه شروع شود.

چرا گریه کردن مفید است؟

 اشک عملکرد بسیار مهمی در بدن دارد. سه نوع اشک وجود دارد:

اشک پایه:

به طور مداوم توسط مجاری اشکی شما تولید می شود تا چشمان سالم بماند.

اشک انعکاسی:

برای پاک کردن چشمان شما از مواد محرک مانند زباله و دود تولید می شود.

اشک های احساسی:

ترشح هورمون های استرس و سموم از بدن و تولید اشک بستگی به نوع اشکی دارد که رها می کنید. طبق گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، اشک های احساسی می توانند حاوی سطوح بالاتری از هورمون های آدرنوکورتیکوتروپیک باشند که باعث تحریک ترشح کورتیزول - "هورمون استرس" - در بدن شما می شود.

همانطور که یک منبع مورد اعتماد در سال 2014 اشاره می کند، گریه کردن را می توان یک رفتار آرامش بخش در نظر گرفت. گریه سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند، که شما را در حالت «آرامش و هضم» قرار می دهد و به بدن کمک می کند پس از مدتی استرس آرام شود.

وقتی احساسات خود را سرکوب نمی کنید، به خود فرصت می دهید تا اشک را احساس کنید. این به این معنی است که شما فرصتی برای پردازش احساسات خود دارید، چه یک احساس مثبت باشد یا منفی.

ممکن است دلیل خوبی وجود داشته باشد که چرا افراد اغلب پس از تجربه درد گریه می کنند. همان منبع مورداعتماد در سال 2014 نشان می دهد که گریه باعث آزاد شدن اکسی توسین و اندورفین می شود.

این هورمون ها می توانند درد را تسکین دهند و خلق و خوی شما را بهبود بخشند و به شما کمک می کنند احساس بهتری داشته باشید.

عوارض گریه نکردن

اگر شما فردی هستید که به دلیل حفظ غرور خود تمایل به پنهان کردن یا نادیده گرفتن احساسات منفی دارید، ممکن است چیزی را داشته باشید که کارشناسان آن را "سبک مقابله سرکوبگرانه" می نامند.

مقابله سرکوبگرانه می تواند پیامدهای منفی داشته باشد. یک مرور ادبیات در سال 2012 مقابله سرکوبگرانه را با ابتلا به بماری ها مرتبط دانسته است، مانند: سرطان بیماری های قلبی عروقی، از جمله فشار خون بالا (فشار خون بالا) عملکرد سیستم ایمنی پایین تر.

یک مطالعه در سال 2013 سرکوب احساسات را با طیف وسیعی از بیماری های فیزیولوژیکی مرتبط کرد. با این حال، بررسی دیگری در سال 2018، «بازداری عاطفی» را با افسردگی، استرس و موارد دیگر مرتبط می‌داند، به ویژه در افراد مبتلا به اختلالات شخصیت.

در یک مطالعه در سال 2018، محققان 475 نفر را که ظاهراً توانایی گریه کردن را از دست داده بودند، بررسی کردند. از بین کسانی که گریه نمی کردند، 46.1٪ احساس کردند که گریه نکردن بر آنها تأثیر منفی می گذارد. کسانی که قادر به گریه کردن نبودند گزارش کردند که احساس کمتری داشتند: ارتباط اجتماعی حمایت اجتماعی یکدلی کمک گرفتن اگر به شما آموزش داده شده است که احساسات خود را سرکوب کنید، ممکن است یاد بگیرید که با آنها به روشی سالم تر و سازنده تر برخورد کنید.

کار با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه با احساسات سخت کنار بیایید و راهبردهایی را برای تنظیم عاطفی سالم به شما آموزش دهد. بیایید خلاصه کنیم بسیاری از مردم معتقدند که گریه کردن مردان ایراد دارد یا باید احساسات خود را پنهان کنند. اما در حقیقت، گریه کردن می تواند در مواقعی سالم و مفید باشد، صرف نظر از جنسیت شما.

گریه کردن فواید زیادی برای سلامتی دارد. منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که گریه می تواند شما را آرام کند، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و حتی درد را کاهش دهد.

از سوی دیگر، سرکوب احساسات می تواند اثرات منفی فیزیکی، عاطفی و اجتماعی داشته باشد. اگر در گریه کردن مشکل دارید، یا اگر تمایل به سرکوب احساسات خود دارید، درمان می تواند کمک کننده باشد.