۰ نفر

راهی ساده برای حفظ صمیمیت میان شما و همسرتان

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 675384
راهی ساده برای حفظ صمیمیت میان شما و همسرتان

بیان دلیل خشم، صمیمیت همسران را حفظ می‌کند تعهد و عدم ابراز خشم دو عنصر ضروری در روابط صمیمانه پایدار و مطمئن هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تعهد به رابطه ، افراد را به جای تهدید به ترک، بر راه حل‌های مشارکتی متمرکز می‌کند.ابراز درد زمینه ساز خشم، به جای خشم و آسیب رساندن به رابطه، از آن حمایت می‌کند.

اکثر مردم به دنبال ثبات و امنیت در روابط خود هستند، اما تعداد کمی به آن دست می‌یابند. روابط ایمن عموماً با سطوح پایین‌تر استرس، سطوح بالاتر راحتی و توانایی بیشتر در مذاکره با تفاوت‌ها و مشکلات مرتبط است.

تعهد و عدم ابراز خشم دو ویژگی روابط صمیمانه است که از امنیت و ثبات حمایت می‌کند.

روابط ناپایدار، ناامن معاملاتی هستند که آن‌ها با آخرین تعامل مشخص می‌شوند. هر گونه ناامیدی یا نارضایتی به عنوان وضعیت فعلی رابطه در کل تلقی می‌شود.احساس دائمی قضاوت شدن و ناتوانی در پیش بینی رفتار آینده افراد مهم منجر به سطوح بالایی از اضطراب و ناامنی می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

چند توصیه به زوج هایی که می خواهند طلاق بگیرند

فایده خواهر یا برادر کوچک داشتن چیست؟


روابط پایدار، ایمن با تعهد، وفاداری، قابل پیش بینی بودن و بخشش پشتیبانی می‌شود.افراد دلبسته ایمن سطوح پایین تری از اضطراب و استرس مرتبط با ثبات رابطه دارند، که به جای رویداد‌های منفرد، با تاریخچه و الگو‌های رفتاری تعریف می‌شود.

تعهد ثبات در روابط با متعهد شدن هر دو طرف برای حل تعارضات و مشکلات با نگرش و اعتقاد به یافتن راه حل‌هایی حاصل می‌شود که رابطه تهدید یا آسیب نبیند.

روابط ناامن معمولاً تهدید‌های مستقیم و غیرمستقیم مکرری برای پایان دادن به رابطه دارند.در روابط صمیمانه ابراز خشم ، که معمولاً به شکل رفتار تهدیدآمیز یا شلاق‌آمیز است، همیشه هدف بیان را از بین می‌برد. مردم به طور غریزی یا عقب نشینی می‌کنند یا در هنگام مواجهه با خشم حمله می‌کنند، که هر دو برای رابطه ، تفرقه افکن و مخرب هستند.

خشم تنها احساسی است که وقتی ابراز می‌شود دیگران را دفع می‌کند. غم، شرم، گناه، ترس و ... همگی دیگران را به هم نزدیکتر می‌کنند و باید در صورت مناسب در روابط صمیمانه ابراز شوند.

خشم همیشه ناشی از همان احساس اصلی است.زمانی عصبانی می‌شویم که کسی به ما صدمه زده باشد ، به ما صدمه بزند یا انتظار داشته باشیم که او به ما صدمه بزند.در روابط صمیمانه ، به جای خشم ناشی از آن، باید درد زمینه‌ای را بیان کرد.

زوج

احتمالاً در روابط صمیمی ، دیگران به درد شما اهمیت می‌دهند و تلاش می‌کنند تا به شما آسیب نرسانند.هنگامی که درد برطرف شود، عصبانیت از بین می‌رود.

از آنجایی که این تکنیک بستگی به این دارد که دیگران به احساسات شما اهمیت دهند ، فقط می‌توان از آن به طور قابل اعتماد در روابط صمیمی از جمله با همسر، خانواده و دوستان استفاده کرد.

ساده‌ترین بیان درد، گفتن "اوه" است.این کلمه، معمولاً توجه عزیز شما را به خود جلب می‌کند و سپس یک گفتگو می‌تواند روشن کند که چه چیزی به شما آسیب می‌زند و چگونه می‌تواند به کاهش درد شما کمک کند.

دو ویژگی اساسی روابط صمیمانه: تعهد و عدم ابراز خشم، در صورت تمرین مداوم، ثبات و امنیت روابط صمیمانه شما را افزایش می‌دهد. برای مؤثر بودن این امر، هر دو نفر در رابطه باید این ویژگی‌ها را اعمال کنند، تا بازدهی زندگی را بالا ببرد.